Итеративен метод за рендериране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм

Итерации при рендерирането

Рядко се получава така, че от първи път да получим перфектният рендер. Първият проблем е, че чак след получаване на висококачествен рендер и постпродукция можем да открием малки дефекти, които пречат на изображението да е реалистично.

Вторият проблем е, че самите ние често "вникваме" в модела прекалено много и сами не можем да си видим част от дефектите. За това един добър подход е да покажем готовото изображение на добър познат, който може да ни даде адекватна обратна връзка за това, което счита за "гнило" в изображението. Обикновенно това са малки детайли, които обаче имат голям негативен ефект върху изображението.

 

Упражнение

Вземете примера на къща, който разглеждахме в предходните уроци и използвайте придобитите умения,за да подобрите 3D модела, да добавите материали, осветление и камери. Създайте рендер на тази екстериорна сцена.

Може да използвате възможността за задаване на въпроси под това видео, за да попитате и получите "градивна критика" на вашето изображение.

 

Итерация 1 - Първи опит

Взели сме въпросния модел и сме добавили растителност и фоново изображение. Добавени са материали за получаването на този рендер.

 

Итерация 2 - Опит за корекция на недостатъците чрез "по-агресивна" постпродукция

Добавени са доста ефектни чрез Фотошоп. Добавени са облаци, разфокусиране и blur ефекти (за да не е всичко на перфектен фокус), замъгляване по периферията, lense flare ефекти, игра с цветовете, променен контраст на отделни части от изображението.

Получава се "fantasy" ефект, който може да се използва за презентации, в зависимост от типа клиенти.

 

Коментар/градивна критика

Това е примерна "градивна критика" за изображението:

т.1 В къщата липсва челна дъска, което придава нереалистичен вид на покрива. Може лесно да се коригира, като се "премсти" покрива нагоре 7cm и долната му част се "extrude"-не 7cm вертикално на долу, за да се получи база на фигурата. След това може да се сложи дървен материал за тази част.

т.2. Можем да добавим реалистичност към прозорците като зад тях добавим щори или перде. Тук дори се гледа през цялата къща и се вижда прозореца от зад на къщата и как няма нищо вътре което да спира погледа. Няма нужда да  моделираме пердета/щори изцяло, а само един бърз обект зад прозореца. Допълнително можем да направим щорите/пердетата на някои пуснати изцяло, на други не до край, за да добавим малко "random" ефект.

т.3. Тази част попада в сянка. Може да се пробва дали леко завъртане на осветлението, така че да осветява тази част малко повече няма да седи по-добре.

т.4. Преходът между долния цокъл и стената е доста рязък. Може би едно "обкантване" би довело до по-добър резултат. Може да се постигне с правоъгълен солид с материал камък по линията на прехода.

т.5 Почти никой не прави вертикалната част на стълбите от камък, а хоризонталната от плочки. Обикновенно стъпалата са от плочки също, докато вертикалната част може да се остави от камък или да се екпериментира с плочки.

т.6 Обикновено паркинг телата или плочките се редят в линия със стената. Може да се пробва дали няма да стои по-добре подравнено към стената. Със сигурност ще отнесем доста "благословии" от майстора в реалния свят, ако го накараме така да реже плочките ;)

Допълнителни идеи може да са озеленяване на терасата и верандата.

 

Итерация 3 - Корекция на модела и нов рендер

 

Може да видите резултата след корекцията в следващия урок № 11 "Интерция 3 -Корекция на модела и нов рендер".

 

Итерация 4+

Тук е ваш ред да внесете предложения за подобрения, като публикувате под това видео вашата идея и готовия рендер с приложението и.

Въпроси и отговори

  • Защо не се вижда през стъклата?

    Георги Игнатов:
    Здравейте, Това са моите картинки от камера 1 и от камера 2   http://my.mail.ru/mail/yorgo71/photo/5/6.html   Рендвани са във V-Ray. Имат и допълнителна обработка във Фотошоп. 
      Не можах да постигна: 
      На едната, по-малката полянка да има трева. Най-напред копирах модификатора Hair and Fur (WSM) от единия обект на другия но не се получи нищо. Във вюпорта се показаха малки черни власинки и на двата обекта но при рендване трева имаше само на по големия обект. Изтрих Hair and Fur (WSM) от по-малката поляна и го създадох на ново обаче пак не се получава нищо. 
      Другото което не можах са стъклата. По скоро приличат на огледала отколкото на стъкла въпреки че имат зададена прозрачност на 100%. Променях настройките но не се получава. Пробвах да сложа и по един източник на светлина от типа V-ray Light -Type Sphere с Мултиплаер до 200 единици във всяко помещение което има прозорец да не би да не достига светлината отзад но и това не помогна.
      Ще се радвам на помощ и критика...
    Ивайло Искренов:

       Браво, много добре е станал рендера ! Много се радвам, че си успял да прехвърлиш теоретичните си знания от Mentalray към Vray.

       За нещата който не си успял да получиш добре:
    - върху едната равнина, която е импортната от AutoCAD, има някакъв проблем, замени я с Plane в Мах. Тревата във Vray има малко по-лесен начин да се получи, който е и доста "по-лек" за PC-то, но може би малко по-различна като ефект. Но можеш да пробваш следното, което е много често използвано като похват за големи площи. Метода е с модификатора VrayDisplacementMod, приложи го върху равнината (върху която има текстура "трева") и в модификатора в "Texture" сложи чернобяла карта на малки бели течки на черен фон (cellular map). От Amount регулирай височината, а от tiling-a на картата - гъстотата.
    - за стъклото, пробвай с тези настройки който прикачвам с изображение, ако не се получи, пробвай да смениш едното стъкло с обикновена равнина и пробвай отново.
  • Как се работи с VIZblock обектите?

    Antonina:

    Прозорците в този модел са VIZblock, как се работи с тях? По-точно как се слагат материалите, виждам че има различни компоненти, но не разбирам как да ги селектирам и променям като материал?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Aнтонина,
    радвам се, че задаваш такива полезни и уместни въпроси във форума, решението на който със сигурност ще послужи и на други хора :)
    Аз лично не ползвам VIZblock обекти и не съм се сблъсквал са такъв проблем, но информативно може да видиш тази статия.
    Ще е хубаво ако решиш проблема да споделиш решението или ако някой има идея да предложи :)

    Antonina:

    В крайна сметка не дочаках и ги превърнах в editable poly:) Ще погледна статията. Ето и моят опит. За съжаление hair&fur модификаторът се оказа непосилен за моя слаб компютър, и с него рендерът изобщо не тръгна:( Но иначе се беше получил. Освен очакваната критика, имам няколко въпроса:) 1. Някъде видях, че има map Color Correction, с който да се променя нюанса на материала в самия макс, но урокът беше за Slate Editor и така и не можах да го намеря в моя Materia Editor. 2. Мога ли да експортирам картинката с transparent background, за да си наместя фона после във фотошоп? Тук така и не успях да наместя картинката от Environment map-a, уж е със същите размери като крайното изображение, но се размазва. 3.Има ли в Макс някакъв еквивалент на Purge в Autocad, Който да олекотява файла и да го ''прочиства''? Или като цяло някакъв съвет за хора с по-слаби компютри?:) Благодаря предварително!

  • Как да получим прозрачен фон?

    Antonina:

    Ето и моят опит,май трябваше да го публикувам направо като нов въпрос:). За съжаление hair&fur модификаторът се оказа непосилен за моя слаб компютър, и с него рендерът изобщо не тръгна:( Но иначе се беше получил. Освен очакваната критика, имам няколко въпроса:) 1. Някъде видях, че има map Color Correction, с който да се променя нюанса на текстурата в самия макс, но урокът беше за Slate Editor и така и не можах да го намеря в моя Materia Editor. 2. Мога ли да експортирам картинката с transparent background, за да си наместя фона после във фотошоп? Тук така и не успях да наместя картинката от Environment map-a, уж е със същите размери като крайното изображение, но се размазва. 3.Има ли в Макс някакъв еквивалент на Purge в Autocad, Който да олекотява файла и да го ''прочиства''? Или като цяло някакъв съвет за хора с по-слаби компютри?:) Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    (1)от бутона Get Material имаш достъп до картата Color Corection (виж прикаченото изображение). След като я добавиш в някой слот, после може да я влачиш и пуснеш в който и да е слот на материала (позиция 3 от прикаченото изображение).

    Ивайло Искренов:

    (2) за прозрачният background - имаш поне два варианта : 1- слагаш картата с небето като текстура в Dome light и след това използваш от рендера Alpha канала като маска в Photoshop (от V-Ray frame buffer-a - позиция 1); 2- слагаш картата с небето като текстура върху равнина, избираш десен бутон върху нея, -> V-Ray Properties и сменяш Alpha Contribution ot 1 na -1 (позиция 2) и след това отново използваш от рендера Alpha канала като маска в Photoshop.

    Ивайло Искренов:

    (3) в Мах няма такъв бутон Purge като в AutoCAD, до колкото знам няма такова автоматично "почистване", но може да потърсиш някакъв скрипт по тази тема.

  • Защо този урок няма видео към него?

    Betty:

    Този урок е текст, а не видео? Така ли трябва да бъде или е само при мен?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Betty.

    Не само при теб този урок е без видео, при всички е така.

    Приемете го като упражнение в което имате насоки върху това какво да гледате когато рендерирате.

    Споделете какво сте получила, след последния рендер в една нова тема тук под този урок. Сигурен съм че ще има интересни коментари по отношение на това какво се е получило.