Септември не е само за учениците! [кампания]

Ако сте отделили дори малко време за уроци в “Аула” през лятото, то вероятно знаете за кампанията ни “Спечели лятото!” В нея раздадохме награди на тези, които използват отпускарските месеци за своето развитие.

Най-голямата награда за нас беше това колко от вас приеха лятното ни предизвикателство: общо 770 участници, които изгледаха 75 727 урока!

Затова през септември искаме да дадем по-добра възможност за тези, които искат да продължат обучението си в “Аула” с още курсове.

Прочети повече

Кой спечели iPad? Анонс победител и финални резултати

2020-та е пълна с предизвикателства, но решихме това лято да ви отправим още едно. Така се роди идеята за кампанията “Спечели лятото!” – да мотивираме повече хора да използват летния период, за да повишат уменията си за работа с компютър.

Сигурни сме, че ако отделите време за развитие сега, то ще ви се отплати двойно в натоварените работни месеци, когато ще пестите ценно време с помощта на наученото.

Лятото наистина се оказва идеално време за усъвършенстване:

  • Включиха се общо 770 участници;
  • Заедно, изгледаха и реално завършиха 75 727 урока;

Успяхме да запалим по идеята много участници – и сметнахме, че е редно да ги мотивираме допълнително с няколко награди. 

Днес изтеглихме голямата награда – таблет Apple iPad 10.2” – и включихме още два подаръка, които изтеглихме допълнително – абонамент за компютърни курсове от Аула на стойност 2 х 299лв.

Ето и видео от тегленето:

Сигурни сме, че няма да спрете с придобиването на нови знания дотук – а ние оставаме на линия, за да ви помогнем.

Вижте тези полезни ресурси:

Спечели лятото! Учи и участвай в томболата за iPad и Kindle

Казват, че определяща за победата в една надпревара е скоростта. Всъщност, по-важно е да ускориш, когато всички останали са забавили ход.

Затова лятото е идеалният момент, в който да повишите уменията си за работа с компютър. Ако отделите време за развитие сега, то ще Ви се отплати двойно в натоварените работни месеци, когато ще пестите ценно време с помощта на наученото.

Знаем, че мотивацията ви за трупане на знания е висока, но искаме да Ви мотивираме с още награди – електронна книга Kindle и таблет iPad!

Как да участвате? Просто е:

Прочети повече

Нова форум игра с награди в Aula.net

Приятели,
Отново правим игра с награди в бета версията на новата ни платформа за обучения.

Целта на играта е да се отговорят максимално много въпроси от форума качествено. Когато задалият въпроса или администратор маркират ваш отговор като решаващ проблем, вие получавате една специална точка. Тази точка се нарича “точка за принос”.

Събраните точки за принос могат да се разменят за курсове, удостоверения и дават право на участие в томболи с награди. 🎁

Играта започва днес и е активна 1 седмица (до другата сряда).

Влезте и разгледайте въпросите:


Корпоративните обучения – при изолация и след нея [данни за България]

Изискванията за физическа изолация свариха неподготвени повечето бизнеси по света и това е нормално – дори и компаниите с добре подготвен кризисен план не са предполагали сценарий като този, в който се намираме.

От “Аула” потърсихме информация как компаниите променят плановете си за корпоративни обучения и тренинги след обявяването на мерките за дистанциране – и ако трябва да сме честни, резултатите ни изненадаха!

В условията на изолация обученията продължават

Въпреки наложените мерки за изолация, допълването на знанията на служителите остава приоритет, но начините за това се променят.

Видимо не е възможно тренингите да продължават да се случват офлайн – дори в държави с много по-леки мерки на изолация като САЩ, по данни на McKinsey, над половината физически обучения са отменени или отложени след средата на годината. В Азия и Европа, където мерките са генерално по-строги, почти всички офлайн обучителни активности са спрени.

Това налага фирмите бързо да търсят алтернативи. Според глобално проучване на Harvard Business Publishing, 76% от фирмите планират или вече осъществяват нови онлайн обучения. Това включва както тренинги за работа в условия на пандемия, така и стандартни обучения. Някои от компаниите дори провеждат обучения по медитация, които целят да подобрят психическото състояние на служителите.

Обученията в България: изцяло онлайн, но рядко прекратени

До момента няма официални статистики и мащабни проучвания за тенденциите в България. Затова се допитахме до една от най-големите онлайн общности на HR специалисти у нас – данните не са представителни, но показват няколко важни тренда.

  • 68% – Онлайн обученията продължават стандартно. Офлайн обученията се преработват в онлайн.
  • 17% – Стандартно работим само с онлайн обучителнин платформи и продължаваме обученията.
  • 15% – Спряхме изцяло всички обучениня и ще ги подновим като се нормализира обстановката;

Основната част от компаниите (%) до момента са разчитали на комбинация от онлайн и офлайн обучения. Онлайн обученията продължават да се провеждат без промяна, а офлайн обученията реактивно се променят към онлайн формати. Това включва както преразпределяне на бюджетите към онлайн обучителни платформи, така и преправяне на съществуващи обучения с достъпни онлайн инструменти.

Такива случаи забелязваме и ние в практиката си. Само преди дни, голяма западна компания в сферата на комуналните услуги с клон в България се свърза с нас, за да започнат служителите им обучения в “Аула”. Според мениджмънта това бе най-удачния момент за повишаване квалификациите на техния персонал.

Интересно е, че 17% от фирмите разчитат само на онлайн обучения и извън условията на изолация. Това несъмнено е спестило комуникационни и организационни усилия за тях.

Едва 15% от компаниите изцяло са замразили обучителните си програми, които до момента са се провеждали само във физически формат. Това е ясен индикатор, че фирмите осъзнават ролята на обученията за дългосрочния успех на бизнеса.

След изолацията: бъдещето на обученията остава онлайн

В последните седмици се увеличава вероятността все повече бизнеси у нас да оставят опция за дистанционна работа дори след края на наложителната изолация. Очакваме сходна тенденция да видим и при провеждането на обучения – веднъж убедили се в ефективността на онлайн обучителните платформи, компаниите вероятно ще преразпределят по-голяма част от обучителния си фокус там.

Това ще доведе както до по-голям процент обучения проведени онлайн, така и до адаптиране на обучения. Те вече ще могат да се възползват от всички плюсове на дигиталната среда – като on-demand обучителни сесии, персонализирани обучителни пътеки и дори използване на мобилни приложения или виртуална реалност за корпоративни тренинги.

Последната точка на този етап звучи като малко вероятен сценарий особено за малки и средни бизнеси в България. Но възможността служителите да се обучават в удобно за тях време и на собствен каданс според натрупаните вече знания са елементи, с които сме се съобразили при създаването на обученията в “Аула”.

Напомняме ви, че до 13 май всеки екип от 3 или повече човека ще имат достъп до най-високото ниво на корпоративни отстъпки, стандартно запазени за компании с над 50 потребителя в платформата. Свържете се директно с нашия Мениджър Ключови Клиенти – Радослав Радоев на тел. +359 884 90 60 67, за да разберете как можете да се възползвате от предложението.