Спечели лятото! Учи и участвай в томболата за iPad и Kindle

Казват, че определяща за победата в една надпревара е скоростта. Всъщност, по-важно е да ускориш, когато всички останали са забавили ход.

Затова лятото е идеалният момент, в който да повишите уменията си за работа с компютър. Ако отделите време за развитие сега, то ще Ви се отплати двойно в натоварените работни месеци, когато ще пестите ценно време с помощта на наученото.

Знаем, че мотивацията ви за трупане на знания е висока, но искаме да Ви мотивираме с още награди – електронна книга Kindle и таблет iPad!

Как да участвате? Просто е:

Прочети повече

Нова форум игра с награди в Aula.net

Приятели,
Отново правим игра с награди в бета версията на новата ни платформа за обучения.

Целта на играта е да се отговорят максимално много въпроси от форума качествено. Когато задалият въпроса или администратор маркират ваш отговор като решаващ проблем, вие получавате една специална точка. Тази точка се нарича “точка за принос”.

Събраните точки за принос могат да се разменят за курсове, удостоверения и дават право на участие в томболи с награди. 🎁

Играта започва днес и е активна 1 седмица (до другата сряда).

Влезте и разгледайте въпросите:


Корпоративните обучения – при изолация и след нея [данни за България]

Изискванията за физическа изолация свариха неподготвени повечето бизнеси по света и това е нормално – дори и компаниите с добре подготвен кризисен план не са предполагали сценарий като този, в който се намираме.

От “Аула” потърсихме информация как компаниите променят плановете си за корпоративни обучения и тренинги след обявяването на мерките за дистанциране – и ако трябва да сме честни, резултатите ни изненадаха!

В условията на изолация обученията продължават

Въпреки наложените мерки за изолация, допълването на знанията на служителите остава приоритет, но начините за това се променят.

Видимо не е възможно тренингите да продължават да се случват офлайн – дори в държави с много по-леки мерки на изолация като САЩ, по данни на McKinsey, над половината физически обучения са отменени или отложени след средата на годината. В Азия и Европа, където мерките са генерално по-строги, почти всички офлайн обучителни активности са спрени.

Това налага фирмите бързо да търсят алтернативи. Според глобално проучване на Harvard Business Publishing, 76% от фирмите планират или вече осъществяват нови онлайн обучения. Това включва както тренинги за работа в условия на пандемия, така и стандартни обучения. Някои от компаниите дори провеждат обучения по медитация, които целят да подобрят психическото състояние на служителите.

Обученията в България: изцяло онлайн, но рядко прекратени

До момента няма официални статистики и мащабни проучвания за тенденциите в България. Затова се допитахме до една от най-големите онлайн общности на HR специалисти у нас – данните не са представителни, но показват няколко важни тренда.

  • 68% – Онлайн обученията продължават стандартно. Офлайн обученията се преработват в онлайн.
  • 17% – Стандартно работим само с онлайн обучителнин платформи и продължаваме обученията.
  • 15% – Спряхме изцяло всички обучениня и ще ги подновим като се нормализира обстановката;

Основната част от компаниите (%) до момента са разчитали на комбинация от онлайн и офлайн обучения. Онлайн обученията продължават да се провеждат без промяна, а офлайн обученията реактивно се променят към онлайн формати. Това включва както преразпределяне на бюджетите към онлайн обучителни платформи, така и преправяне на съществуващи обучения с достъпни онлайн инструменти.

Такива случаи забелязваме и ние в практиката си. Само преди дни, голяма западна компания в сферата на комуналните услуги с клон в България се свърза с нас, за да започнат служителите им обучения в “Аула”. Според мениджмънта това бе най-удачния момент за повишаване квалификациите на техния персонал.

Интересно е, че 17% от фирмите разчитат само на онлайн обучения и извън условията на изолация. Това несъмнено е спестило комуникационни и организационни усилия за тях.

Едва 15% от компаниите изцяло са замразили обучителните си програми, които до момента са се провеждали само във физически формат. Това е ясен индикатор, че фирмите осъзнават ролята на обученията за дългосрочния успех на бизнеса.

След изолацията: бъдещето на обученията остава онлайн

В последните седмици се увеличава вероятността все повече бизнеси у нас да оставят опция за дистанционна работа дори след края на наложителната изолация. Очакваме сходна тенденция да видим и при провеждането на обучения – веднъж убедили се в ефективността на онлайн обучителните платформи, компаниите вероятно ще преразпределят по-голяма част от обучителния си фокус там.

Това ще доведе както до по-голям процент обучения проведени онлайн, така и до адаптиране на обучения. Те вече ще могат да се възползват от всички плюсове на дигиталната среда – като on-demand обучителни сесии, персонализирани обучителни пътеки и дори използване на мобилни приложения или виртуална реалност за корпоративни тренинги.

Последната точка на този етап звучи като малко вероятен сценарий особено за малки и средни бизнеси в България. Но възможността служителите да се обучават в удобно за тях време и на собствен каданс според натрупаните вече знания са елементи, с които сме се съобразили при създаването на обученията в “Аула”.

Напомняме ви, че до 13 май всеки екип от 3 или повече човека ще имат достъп до най-високото ниво на корпоративни отстъпки, стандартно запазени за компании с над 50 потребителя в платформата. Свържете се директно с нашия Мениджър Ключови Клиенти – Радослав Радоев на тел. +359 884 90 60 67, за да разберете как можете да се възползвате от предложението.

Време за развитие. Как успешните фирми се справят по време на криза [изследване]

Защо сега е правилният момент да инвестирате в ефективността на служителите си?

Попаднахме на изследване от Harvard Business Review, в което те анализират действията на 4 700 компании по време на криза и успехът им след нейния край.

Данните показват, че компаниите, които се фокусират върху увеличаване на ефективността на екипа, регистрират най-висок дългосрочен ръст. Те виждат ръст в продажбите 2.5 пъти по-висок от този на други свои конкуренти, които силно ограничават разходите.

Това е силно доказателство, че правилният момент да инвестираме в продуктивността на служителите е точно сега – особено ако те имат по-ниска натовареност и могат да отделят повече време за своето развитие.

Как “Аула” помага на малките бизнеси днес?

Прочети повече

Този Великден отделете време за развитие!

След като през март подарихме 2569 единични курса, решихме да дадем по-добра възможност и за тези, които искат да продължат обучението си в “Аула” и да повишат продуктивността си с още курсове.

Аула Абонамент ви дава достъп до всички над 40 курса в нашата платформа. В рамките на Великденската ни кампания до 20 април сме намалили цената на абонамента от досегашните 299 лв. на 249 лв. 

Допълнително, можете да използвате намаления и за всеки единичен курс, който искате да запишете – просто влезте в профила си, за да видите всички отстъпки.

През март видяхме сериозно доказателство, че в момента си струва да отделим време за развитие. Сега искаме да ви помогнем да запазите тази инерция през цялата година с курсове и абонамент на специални цени.