92020
aula.bg точки
64
постижения
570
харесани отговора

Георги 

Интереси:
AutoCAD Формула
Фотография
AutoCAD
3ds Max
3D Моделиране
Lightroom
Рендериране
Графичен дизайн
3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
V-Ray
V-Ray Рендери за 3ds Max
Adobe After Effects
Видео ефекти
Векторна графика
Композитинг с Fusion
Fusion 7
Композитинг
Рендериране
Adobe Photoshop
Windows 10
3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX 2018
3DS MAX 2018
3D Моделиране и Рендериране
Теоретичен курс по Фотография
Фотография
3D Моделиране 3Ds Max 2018
Мастър клас по 3D Моделиране
3D Studio Max 2018
Мастерклас по 3D Моделиране

Контакти

Мрежи

Активност

  • Въпроси
    61
  • Отговори
    232
  • Последвани
    11

Потвърдени умения от харесани отговори разделени по софтуер

94
3ds Max
35
Adobe Photoshop
27
V-Ray
14
AutoCAD
5
Photoshop
5
3DS MAX 2018
1
MS Excel
1
InDesign
2
AutoCAD Sheet Set

Записани курсове

  • Супер курс. Поздравления, Иво.
  • Най-доброто в Аула. Поздравления.
  • Ако вашите проекти се визуализират по цели нощи, то този курс е за вас. На мен ми помогна много. Благодаря на Иво.
  • Със сигурност ще намерите много по добро обучение от това в Ю-туб. Водещата така и не пожела да се появи във форума да отговори на нито един въпрос.

Удостоверения



Постижения

  • Добро начало

  • Напред, напред, напред

  • Първи стъпки

  • Връзка с Facebook

  • Профил със снимка

  • Научихте пет урока!

  • Имейл новини. Ниво 1

  • Който се учи, той ще сполучи

  • Научихте десет урока!

  • Напредък

  • Стабилен напредък

  • Доказани знания

  • Научихте 20 урока!

  • Записан курс!

  • Благодарност

  • Добра екипна работа

  • Който дава живот на ума и знанието, той не умира

  • Страхотна екипна работа

  • Добро утро!

  • Здрав напредък

  • Научихте 40 урока!

  • Който помага на другите, помага на себе си

  • Най-мощното оръжие

  • Добър приятел

  • Много добър приятел

  • Продължаваме напред

  • Имейл новини. Ниво 2

  • Научихте 80 урока!

  • Научихте 100 урока!

  • Потенциал!

  • Дай, за да получиш

  • Най-интересното знание

  • Имейл новини. Ниво 3

  • Магьосник

  • Научихте 120 урока!

  • Най-интересен Аула трик. Трето място.

  • Участие в Аула конкурс

  • Обучение под пара :)

  • Споделящ знанията си

  • Записан втори курс!

  • Чудесен приятел

  • Инвестиция в знания

  • Образованието е ключът

  • Научихте 150 урока!

  • Непрекъснато израстване

  • Богатството на образованието

  • Научихте 200 урока!

  • Пет влизания за една седмица!

  • Три влизания за една седмица

  • Професионалист!

  • Записани три курса!

  • Участие в Аула конкурс

  • Попълнено мнение за един курс

  • Записани четири курса!

  • Попълнено мнение за два курса

  • Експерт!

  • Гуру!

  • Учител!

  • Записани осем курса!

  • Нощна птица!

Последни отговори

  • Защо има такава разлика в текстурата заложена за шкафовете и същата при ренда ![](upload.aula.bg/screenshot4dfb6a-23267009c.jpg)

  • Защо има такава разлика в текстурата заложена за шкафовете и същата при ренда ![](upload.aula.bg/screenshot4dfb6a-23267009c.jpg)

    Здравейте, искам да използвам темата на Васко за да задам и аз един въпрос. При зареждане на текстура (JPEG) в материалния редактор, всичко е наред. Както я виждаме текстурата извън 3ds Max, така се вижда и в материалния редактор. Това се и очаква. ![](http://upload.aula.bg/screenshotf2808d-114d899f9.jpg) При зареждането на цветове обаче не е така. Получава се нещо различно. Да вземем например [Ral 1007](https://www.e-paint.co.uk/Lab_values.asp?cRange=RAL%20Classic&cRef=RAL%201007&cDescription=Daffodil%20yellow). Ако копираме стойностите по R G B и ги въведем в Photoshop ще получим същия цвят както и трябва да е. ![](http://upload.aula.bg/screenshot3b2fdc4-10cbea1e7.jpg) Ако въведем тези стойности в Колор селектора на 3ds max цвета който ще получим далеч няма да е същия: ![](http://upload.aula.bg/screenshot31aa89a-70193b1.jpg) Защо се получава така? Стойностите по RGB са еднакви. Ако имате Corona Renderer има възможност да използвате нейния Колор пикър който се променя от Customize > Preferences... ![](upload.aula.bg/screenshot4d58010-1209b7cc3.jpg) Новия цвят е малко по подобаващ при въведени същите стойности. ![](upload.aula.bg/screenshot4baec99-1d080209b.jpg) Къде е разликата? Защо в обикновения колор пикър не мога да задам реален цвят?

    Оптимизиране на настройките на финален рендер - GI and Mtls

  • Защо менюто Pelt Map е отрязано и не мога да го разширя ? Не мога да контролирам размера настрани,за да се открият и другите менюта, помощ ! Прилагам снимка със скрийншот от упражнението си. ![](upload.aula.bg/screenshot4ce0b14-25018ade.jpg)

    Здравейте, искам да споделя една лесна според мен идея за правене на разгъвки на текстури. Аз лично използвам продукт на [RizomLab](https://www.rizom-lab.com/) . Това е отделна програма, която е със сравнително малки изисквания и към нея има плъгин - Bridge който свързва 3ds Max и Rizom UV. Плъгина се предлага в два варианта платен и свободен, като за интериор и екстериор, предполагам че и безплатния ще върши работа. Програмата е платена, но може да се намери и по - евтин вариант. Това е външния вид на програмата и макар и стряскащ се работи буквално с няколко бутона: ![](upload.aula.bg/screenshot1edc6ce-12a0b2dc7.jpg) Прехода от 3ds Max към Rizom UV става с помоща на плъгина, а обратно като се натисне CTRL+S. ![](upload.aula.bg/screenshot12bb286-b9f5bf35.jpg) Разгъвката която се създаде в RizomUV се прехвърля и в 3ds Max ![](upload.aula.bg/screenshot4712729-197c7275a.jpg) Програмата набира все повече популярност и в Ю-тюб може да се намери много информация за нея. Това е едно [Видео](https://www.youtube.com/watch?v=8xNj6vpnmgs&t=841s) с кратки коментари в което е показано как се прави разгъвка на няколко обекта с РизъмУВ. Надявам се програмата да ви е полезна.

    Unwrap UVW

  • Здравейте. Без да искам по някакъв начин намалих размера на гизмото и сега е супер миниатюрно и не мога да работя с него. От къде може да увелича размера му? ![](upload.aula.bg/tova-malko-petno-e-gizmoto-16f128a27.jpg)

    Настройките за гизмото се задават в Customize > Preference Settings > Gizmos. ![](upload.aula.bg/screenshot297a6b7-9844ff29.jpg) Също така може и с бутоните + и - на клавиатурата за по удобно.

    Трансформационно Gizmo

  • Здравейте. Имам въпрос относно промяната на размера на Box. Когато чертая кухня изчертавам всички врати с размерите на шкафовете. Но както всички знаем, вратите са с по 2 мм по-малки от всички страни от корпуса и поради тази причина ясно се виждат фугите между тях. Та въпроса ми е - как да намалям размера на box-a симетрично от всички страни? Т.е. ако имам шкаф 60/72см, вратата ще е 59,6/71,6см, но когато я преоразмерявам искам да си остане центрирана спрямо шкафа. В момента когато променя размера на вратата и тя се подравнява по долния ръб и трябва ръчно да я местя, но когато имам много шкафове това е доста загуба на време и допълнителни излишни изчисления. Надявам се да разбрахте правилно въпроса ми.

    Защо не пробваш да използваш някой скрипт за 3ds max с който да правиш шкафовете. Става много бързо и лесно. Примерно [Parametric Cabinet](http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/parametric-cabinet) създава шкафове с едно натискане на мишката , могат да се задава габаритни размери, дебелина на страницата, дебелина и отстъп на гърба, цокъл, вертикален и хоризонтален делител, врати и чекмеджета. ![](http://upload.aula.bg/otstap-na-fugata-otvariane-na-vratata-deliteli-20a8e8136.jpg) Хубавото тук е че като създадеш един шкаф само го копираш за следващ и му променяш параметрите. Друг много добър скрипт е [Symmetrical cabinet](http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/symmetrical-cabinet) проблема при него е че е настроен за Units Setup -> милиметри и ако сте в някоя друга системна единица трябва постоянно да го пренастройвате. Може да погледнете в СкиптСпот по ключова дума Cabinet, Furniture или нещо подобно, има и други скриптове и плъгини може да ви хареса и нещо друго, но да чертаете шкаф детайл по детайл си е жива мъка за мен.

    Маркиране и местене на обекти (select and move)



© 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Outlook, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Ableton Live, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc., Ableton и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.