
Георги
Потвърдени умения от харесани отговори разделени по софтуер
Записани курсове
-
-
-
-
-
-
Супер курс. Поздравления, Иво.
-
-
Най-доброто в Аула. Поздравления.
-
-
Ако вашите проекти се визуализират по цели нощи, то този курс е за вас. На мен ми помогна много. Благодаря на Иво.
-
-
-
-
Със сигурност ще намерите много по добро обучение от това в Ю-туб. Водещата така и не пожела да се появи във форума да отговори на нито един въпрос.
-
-
Удостоверения
Постижения
Добро начало
Напред, напред, напред
Първи стъпки
Връзка с Facebook
Профил със снимка
Научихте пет урока!
Имейл новини. Ниво 1
Който се учи, той ще сполучи
Научихте десет урока!
Напредък
Стабилен напредък
Доказани знания
Научихте 20 урока!
Записан курс!
Благодарност
Добра екипна работа
Който дава живот на ума и знанието, той не умира
Страхотна екипна работа
Добро утро!
Здрав напредък
Научихте 40 урока!
Който помага на другите, помага на себе си
Най-мощното оръжие
Добър приятел
Много добър приятел
Продължаваме напред
Имейл новини. Ниво 2
Научихте 80 урока!
Научихте 100 урока!
Потенциал!
Дай, за да получиш
Най-интересното знание
Имейл новини. Ниво 3
Магьосник
Научихте 120 урока!
Най-интересен Аула трик. Трето място.
Участие в Аула конкурс
Обучение под пара :)
Споделящ знанията си
Записан втори курс!
Чудесен приятел
Инвестиция в знания
Образованието е ключът
Научихте 150 урока!
Непрекъснато израстване
Богатството на образованието
Научихте 200 урока!
Пет влизания за една седмица!
Три влизания за една седмица
Професионалист!
Записани три курса!
Участие в Аула конкурс
Попълнено мнение за един курс
Записани четири курса!
Попълнено мнение за два курса
Експерт!
Гуру!
Учител!
Записани осем курса!
Нощна птица!
Последни отговори
-
Защо има такава разлика в текстурата заложена за шкафовете и същата при ренда 
-
Защо има такава разлика в текстурата заложена за шкафовете и същата при ренда 
Здравейте, искам да използвам темата на Васко за да задам и аз един въпрос. При зареждане на текстура (JPEG) в материалния редактор, всичко е наред. Както я виждаме текстурата извън 3ds Max, така се вижда и в материалния редактор. Това се и очаква.  При зареждането на цветове обаче не е така. Получава се нещо различно. Да вземем например [Ral 1007](https://www.e-paint.co.uk/Lab_values.asp?cRange=RAL%20Classic&cRef=RAL%201007&cDescription=Daffodil%20yellow). Ако копираме стойностите по R G B и ги въведем в Photoshop ще получим същия цвят както и трябва да е.  Ако въведем тези стойности в Колор селектора на 3ds max цвета който ще получим далеч няма да е същия:  Защо се получава така? Стойностите по RGB са еднакви. Ако имате Corona Renderer има възможност да използвате нейния Колор пикър който се променя от Customize > Preferences...  Новия цвят е малко по подобаващ при въведени същите стойности.  Къде е разликата? Защо в обикновения колор пикър не мога да задам реален цвят?
-
Защо менюто Pelt Map е отрязано и не мога да го разширя ? Не мога да контролирам размера настрани,за да се открият и другите менюта, помощ ! Прилагам снимка със скрийншот от упражнението си. 
Здравейте, искам да споделя една лесна според мен идея за правене на разгъвки на текстури. Аз лично използвам продукт на [RizomLab](https://www.rizom-lab.com/) . Това е отделна програма, която е със сравнително малки изисквания и към нея има плъгин - Bridge който свързва 3ds Max и Rizom UV. Плъгина се предлага в два варианта платен и свободен, като за интериор и екстериор, предполагам че и безплатния ще върши работа. Програмата е платена, но може да се намери и по - евтин вариант. Това е външния вид на програмата и макар и стряскащ се работи буквално с няколко бутона:  Прехода от 3ds Max към Rizom UV става с помоща на плъгина, а обратно като се натисне CTRL+S.  Разгъвката която се създаде в RizomUV се прехвърля и в 3ds Max  Програмата набира все повече популярност и в Ю-тюб може да се намери много информация за нея. Това е едно [Видео](https://www.youtube.com/watch?v=8xNj6vpnmgs&t=841s) с кратки коментари в което е показано как се прави разгъвка на няколко обекта с РизъмУВ. Надявам се програмата да ви е полезна.
-
Здравейте. Без да искам по някакъв начин намалих размера на гизмото и сега е супер миниатюрно и не мога да работя с него. От къде може да увелича размера му? 
Настройките за гизмото се задават в Customize > Preference Settings > Gizmos.  Също така може и с бутоните + и - на клавиатурата за по удобно.
-
Здравейте. Имам въпрос относно промяната на размера на Box. Когато чертая кухня изчертавам всички врати с размерите на шкафовете. Но както всички знаем, вратите са с по 2 мм по-малки от всички страни от корпуса и поради тази причина ясно се виждат фугите между тях. Та въпроса ми е - как да намалям размера на box-a симетрично от всички страни? Т.е. ако имам шкаф 60/72см, вратата ще е 59,6/71,6см, но когато я преоразмерявам искам да си остане центрирана спрямо шкафа. В момента когато променя размера на вратата и тя се подравнява по долния ръб и трябва ръчно да я местя, но когато имам много шкафове това е доста загуба на време и допълнителни излишни изчисления. Надявам се да разбрахте правилно въпроса ми.
Защо не пробваш да използваш някой скрипт за 3ds max с който да правиш шкафовете. Става много бързо и лесно. Примерно [Parametric Cabinet](http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/parametric-cabinet) създава шкафове с едно натискане на мишката , могат да се задава габаритни размери, дебелина на страницата, дебелина и отстъп на гърба, цокъл, вертикален и хоризонтален делител, врати и чекмеджета.  Хубавото тук е че като създадеш един шкаф само го копираш за следващ и му променяш параметрите. Друг много добър скрипт е [Symmetrical cabinet](http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/symmetrical-cabinet) проблема при него е че е настроен за Units Setup -> милиметри и ако сте в някоя друга системна единица трябва постоянно да го пренастройвате. Може да погледнете в СкиптСпот по ключова дума Cabinet, Furniture или нещо подобно, има и други скриптове и плъгини може да ви хареса и нещо друго, но да чертаете шкаф детайл по детайл си е жива мъка за мен.