Видове точки
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Разбиране на видовете точки в 3ds Max
В този урок се разглеждат различните типове точки, които изграждат 2D обектите в 3ds Max. Точките (вертекси) са основни елементи при създаването на линии и контури, като всеки тип точка определя как ще изглежда кривата около нея. Разбирането на тези типове е ключово за прецизно моделиране и създаване на сложни форми.
Типове точки и техните характеристики
Corner - най-простият тип точка, създава се с еднократно кликване при чертаене на линия. Формира остър ъгъл без заобляне.
Bezier - точка с две контролни дръжки (handles), които позволяват едновременно контролиране на кривината от двете страни на точката. Когато местите една дръжка, другата също се променя, запазвайки плавността на кривата.
Bezier Corner - подобна на Bezier, но позволява независимо контролиране на кривината от двете страни на точката. Всяка дръжка контролира само своята страна на кривата.
Smooth - автоматично създава най-плавния възможен преход през точката без ръчен контрол. Не предоставя дръжки за манипулация, а разчита на автоматичните изчисления на 3ds Max.
Полезни команди и функции
Shift
- при чертаене на линия, задържането на Shift позволява създаване на прави хоризонтални или вертикални линииW
- активира инструмента за преместване на точкиДесен бутон
върху селектирана точка - отваря меню за промяна на типа на точкатаSteps
параметър - контролира колко гладка изглежда кривата между точките (по-високи стойности = по-плавна крива)Axis Constraints
- позволява ограничаване на движението на точки и дръжки по определени оси
Промяната на типа на точките е мощен инструмент за контролиране на формата на вашите 2D обекти и е основа за създаването на сложни и прецизни модели в 3ds Max.