Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Разбиране на видовете точки в 3ds Max

В този урок се разглеждат различните типове точки, които изграждат 2D обектите в 3ds Max. Точките (вертекси) са основни елементи при създаването на линии и контури, като всеки тип точка определя как ще изглежда кривата около нея. Разбирането на тези типове е ключово за прецизно моделиране и създаване на сложни форми.

Типове точки и техните характеристики

  • Corner - най-простият тип точка, създава се с еднократно кликване при чертаене на линия. Формира остър ъгъл без заобляне.

  • Bezier - точка с две контролни дръжки (handles), които позволяват едновременно контролиране на кривината от двете страни на точката. Когато местите една дръжка, другата също се променя, запазвайки плавността на кривата.

  • Bezier Corner - подобна на Bezier, но позволява независимо контролиране на кривината от двете страни на точката. Всяка дръжка контролира само своята страна на кривата.

  • Smooth - автоматично създава най-плавния възможен преход през точката без ръчен контрол. Не предоставя дръжки за манипулация, а разчита на автоматичните изчисления на 3ds Max.

Полезни команди и функции

  • Shift - при чертаене на линия, задържането на Shift позволява създаване на прави хоризонтални или вертикални линии
  • W - активира инструмента за преместване на точки
  • Десен бутон върху селектирана точка - отваря меню за промяна на типа на точката
  • Steps параметър - контролира колко гладка изглежда кривата между точките (по-високи стойности = по-плавна крива)
  • Axis Constraints - позволява ограничаване на движението на точки и дръжки по определени оси

Промяната на типа на точките е мощен инструмент за контролиране на формата на вашите 2D обекти и е основа за създаването на сложни и прецизни модели в 3ds Max.