Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Заобляне с Chamfer
Основи на заоблянето с Chamfer модификатор
В този урок научаваме как да използваме модификатора Chamfer за създаване на заобляния по ръбовете на 3D обекти в 3ds Max. Chamfer модификаторът позволява да заобляме ръбове с четириъгълни полигони, като можем да контролираме големината на заоблянето и броя на сегментите, което е особено полезно за последваща работа с модела.
Стъпки за прилагане на Chamfer модификатор
- Селектирайте обект, върху който искате да приложите заобляне
- От списъка с модификатори изберете Chamfer
- Настройте параметъра Amount (0.5 в примера) за определяне големината на заоблянето
- Задайте типа на Chamfer да бъде с четириъгълни полигони
- Регулирайте параметъра Tangent (0.5) за постигане на точен радиус на заоблянето
- При нужда можете да приложите модификатора само върху определени части от обекта:
- Селектирайте конкретни полигони
- Използвайте бутона Grow за разширяване на селекцията
- Със задържан Ctrl превключете към селекция на ръбове
- Приложете модификатора, който ще работи само върху селектираната част
Полезни функции и команди
Ctrl + Z
- връщане назад за достъп до листа с модификаториCollapse All
- опция с десен бутон върху модификатор за обединяване на всички модификатори в една редактируема фигураGrow
- разширява текущата селекция с прилежащите елементиAmount
- контролира големината на заоблянетоTangent
- определя точността на радиуса на заоблянето
Chamfer модификаторът е само един от начините за заобляне в 3ds Max, като в следващите уроци ще бъдат разгледани и други методи като Turbosmooth и OpenSubdiv.