Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Основи на заоблянето с Chamfer модификатор

В този урок научаваме как да използваме модификатора Chamfer за създаване на заобляния по ръбовете на 3D обекти в 3ds Max. Chamfer модификаторът позволява да заобляме ръбове с четириъгълни полигони, като можем да контролираме големината на заоблянето и броя на сегментите, което е особено полезно за последваща работа с модела.

Стъпки за прилагане на Chamfer модификатор

  1. Селектирайте обект, върху който искате да приложите заобляне
  2. От списъка с модификатори изберете Chamfer
  3. Настройте параметъра Amount (0.5 в примера) за определяне големината на заоблянето
  4. Задайте типа на Chamfer да бъде с четириъгълни полигони
  5. Регулирайте параметъра Tangent (0.5) за постигане на точен радиус на заоблянето
  6. При нужда можете да приложите модификатора само върху определени части от обекта:
    • Селектирайте конкретни полигони
    • Използвайте бутона Grow за разширяване на селекцията
    • Със задържан Ctrl превключете към селекция на ръбове
    • Приложете модификатора, който ще работи само върху селектираната част

Полезни функции и команди

  • Ctrl + Z - връщане назад за достъп до листа с модификатори
  • Collapse All - опция с десен бутон върху модификатор за обединяване на всички модификатори в една редактируема фигура
  • Grow - разширява текущата селекция с прилежащите елементи
  • Amount - контролира големината на заоблянето
  • Tangent - определя точността на радиуса на заоблянето

Chamfer модификаторът е само един от начините за заобляне в 3ds Max, като в следващите уроци ще бъдат разгледани и други методи като Turbosmooth и OpenSubdiv.

Дискусия към урока