Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
1. 3Ds Max interface

Разбиране на Grid системата в 3ds Max

Grid системата в 3ds Max е фундаментален елемент, който показва началото на координатната система и помага за ориентация в 3D пространството. Пресечната точка на двете черни линии представлява нулата (0,0,0) по всички координатни оси, което е изключително важно за прецизно позициониране на обектите.

Характеристики на Grid системата

  • В перспективен изглед Grid има крайни размери
  • В ортогоналните изгледи Grid е безкраен
  • Квадратчетата в Grid помагат за определяне на разстоянията между обектите
  • След настройване на мерните единици, разстоянието между линиите се измерва в реални единици (например 10 см)

Настройване на Grid параметрите

За да промените параметрите на Grid системата:

  1. Кликнете с десен бутон върху Snap ъгъла
  2. Изберете табулатора "Home Grid" от появилото се меню
  3. Настройте броя на линиите (по подразбиране 7x7)
  4. Променете разстоянието между линиите според нуждите ви
  5. Регулирайте гъстотата на мрежата за по-прецизна работа

Координатна ориентация

В 3ds Max координатните оси следват следната логика:

  • Z ос (синя) - вертикална посока, положителна нагоре
  • Всичко над Grid е в положителната посока на Z
  • Всичко под Grid е в отрицателната посока на Z
  • Координатният индикатор в левия ъгъл на всеки viewport показва посоките на осите
  • В различните изгледи (Top, Front, Left) видимото движение по осите се променя според перспективата

Дискусия към урока