Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
1. 3Ds Max interface

Ключови концепции за Viewport-ите в 3ds Max

Viewport-ите са основен елемент в 3ds Max, който ви позволява да виждате и манипулирате 3D обектите от различни ъгли. По подразбиране, интерфейсът предлага 4 различни изгледа: Top (отгоре), Front (отпред), Left (отляво) и Perspective (перспектива). Активният viewport се разпознава по жълтия контур около него, показвайки къде ще се изпълняват вашите команди.

Разбиране на различните изгледи

  • Top View (Изглед отгоре) - показва обектите погледнати директно отгоре, като двуизмерна проекция
  • Front View (Изглед отпред) - показва обектите погледнати отпред
  • Left View (Изглед отляво) - показва обектите погледнати от лявата страна
  • Perspective View (Перспектива) - единственият изглед, който показва обектите в триизмерен вид с перспектива

Докато ортогоналните изгледи (Top, Front, Left) показват обектите в двуизмерна проекция с безкрайна размерна мрежа, перспективният изглед показва обектите триизмерно с крайна размерна мрежа (Grid).

Полезни елементи във Viewport-а

  • ViewCube - инструмент в ъгъла на viewport-а, който позволява бързо превключване между различни изгледи
  • Grid (Размерна мрежа) - помага за ориентация и позициониране на обектите в пространството
  • Жълт контур - показва кой viewport е активен в момента

Въпреки че не винаги са необходими всичките четири изгледа, комбинацията от различни перспективи е изключително полезна за прецизно позициониране, подравняване и манипулиране на обекти, особено в сложни сцени с много елементи.

Дискусия към урока