Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Material Editor - Slate
Slate Material Editor - Мощен инструмент за създаване на материали
В този урок се запознаваме със Slate Material Editor - по-модерната и мощна версия на редактора за материали в 3ds Max. За разлика от компактния редактор, Slate използва нодова система, която дава по-добра визуална ориентация за връзките между различните компоненти на материала и не се ограничава от броя на сферите за преглед.
Работа със Slate Material Editor - стъпка по стъпка
- Отворете Slate Material Editor от менюто или с клавишна комбинация
- Изберете тип материал от секцията Materials (например Standard Surface за Arnold)
- Кликнете и завлачете избрания материал в работното пространство
- Настройте параметрите на материала чрез панела вдясно
- За добавяне на текстура:
- Намерете нужния тип карта (например Bitmap)
- Кликнете и завлачете картата в работното пространство
- Свържете изхода на картата с подходящия вход на материала
Полезни команди и функции
Скрол на мишката
- Приближаване/отдалечаване в работното пространствоНатискане на скрола
- Преместване (Pan) в работното пространствоZ
- Когато няма селектиран материал: показва всички материали; Когато има селектиран материал: центрира гоShift + влачене
- Копиране на материалA
- Прилагане на селектирания материал към селектирания обектAssign Material to Selection
- Бутон за прилагане на материал към селекцията- Директно влачене от точката на материала към обект - Прилагане на материал
Навигаторът в горния ъгъл помага за ориентация в работното пространство, особено когато имате много материали и карти.