Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Slate Material Editor - Мощен инструмент за създаване на материали

В този урок се запознаваме със Slate Material Editor - по-модерната и мощна версия на редактора за материали в 3ds Max. За разлика от компактния редактор, Slate използва нодова система, която дава по-добра визуална ориентация за връзките между различните компоненти на материала и не се ограничава от броя на сферите за преглед.

Работа със Slate Material Editor - стъпка по стъпка

  1. Отворете Slate Material Editor от менюто или с клавишна комбинация
  2. Изберете тип материал от секцията Materials (например Standard Surface за Arnold)
  3. Кликнете и завлачете избрания материал в работното пространство
  4. Настройте параметрите на материала чрез панела вдясно
  5. За добавяне на текстура:
    • Намерете нужния тип карта (например Bitmap)
    • Кликнете и завлачете картата в работното пространство
    • Свържете изхода на картата с подходящия вход на материала

Полезни команди и функции

  • Скрол на мишката - Приближаване/отдалечаване в работното пространство
  • Натискане на скрола - Преместване (Pan) в работното пространство
  • Z - Когато няма селектиран материал: показва всички материали; Когато има селектиран материал: центрира го
  • Shift + влачене - Копиране на материал
  • A - Прилагане на селектирания материал към селектирания обект
  • Assign Material to Selection - Бутон за прилагане на материал към селекцията
  • Директно влачене от точката на материала към обект - Прилагане на материал

Навигаторът в горния ъгъл помага за ориентация в работното пространство, особено когато имате много материали и карти.

Дискусия към урока