Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
4. Светлини, камери и rendering

Осветление с HDRI изображения в 3ds Max

В този урок научаваме как да използваме HDRI изображения като източник на осветление в 3ds Max. HDRI (High Dynamic Range Imaging) изображенията съдържат богат диапазон от информация за цветовете, което ги прави идеални за реалистично осветяване на сцени, особено екстериори.

Как да настроите HDRI осветление стъпка по стъпка

  1. Създайте обекти в сцената и приложете материали към тях
  2. Добавете камера и превключете изгледа през нея с клавиш C
  3. Направете видими Safe Frames с Shift+F
  4. Настройте размера на рендера (например 800x800 пиксела)
  5. Добавете Arnold светлина от тип SkyDome
  6. В настройките на светлината, вместо цвят, изберете текстура
  7. Изберете Bitmap от Maps > General
  8. Заредете HDRI изображение
  9. В настройките на картата задайте Environment и тип Spherical Environment
  10. Балансирайте експозицията на камерата според нуждите
  11. Опционално: използвайте Arnold Color Correct за контрол на сатурацията

Ключови настройки и функции

  • SkyDome - Тип светлина, която създава сферичен купол около всички обекти в сцената
  • Bitmap - Позволява използването на изображения като текстури
  • Environment > Spherical Environment - Правилната настройка за HDRI изображения
  • Visible - Опция, която определя дали светлинният източник ще се вижда в рендера
  • Arnold Color Correct - Позволява корекция на цветовете на HDRI изображението

Характеристики на HDRI осветлението

  • HDRI с концентрирани светлинни източници създават по-резки и дефинирани сенки
  • HDRI с разпръсната светлина създават по-меки и размити сенки
  • Цветовете в HDRI изображението влияят на общия тон на осветлението
  • Различните HDRI изображения могат да изискват различни настройки на експозицията
  • Едно HDRI осветление може да замени комплексни светлинни постановки, като например студийно осветление

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори