Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови инструменти за работа с 2D обекти в 3ds Max

В този урок са представени основните инструменти за манипулация на 2D обекти чрез работа с техните точки (vertices). Тези инструменти са изключително важни за прецизно моделиране и редактиране на профили, които по-късно могат да бъдат използвани за създаване на по-сложни 3D обекти.

Основни инструменти за редактиране на точки

  • Refine - добавя нови точки върху съществуваща крива с еднократно кликване, което позволява по-детайлно моделиране
  • Insert - вмъква нови точки, като едновременно позволява преместването им за промяна на контура
  • Delete - премахва селектирани точки от кривата
  • Weld - обединява две или повече точки в една, базирайки се на зададена дистанция между тях
  • Fuse - поставя точките една върху друга на средното разстояние между тях, без да ги обединява
  • Fillet - създава заобляне в точка, като я разделя на две и прави плавен преход с определен радиус
  • Chamfer - създава скосяване в точка или няколко точки едновременно

Полезни команди и функции

  • Refine - добавя точки върху кривата с еднократно кликване
  • Insert - вмъква и позволява едновременно преместване на нови точки
  • Delete - премахва селектирани точки
  • Weld - обединява точки според зададена дистанция
  • Fuse - поставя точки една върху друга без да ги обединява
  • Fillet - създава заобляне с определен радиус
  • Chamfer - създава скосяване в точките