Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
4. Светлини, камери и rendering

Оптимизиране на студио сцената за по-добри визуализации

В този урок се разглежда как да оптимизираме и подобрим базовото студио, което ще използваме не само за тестване на светлини, но и за разработване на материали. Основните подобрения включват разширяване на фона, преместване на светлините за по-добро осветление и настройване на камерата за по-добра композиция.

Стъпки за оптимизиране на студио сцената

  1. Разширяване на бекграунда:

    • Увеличаване на размера с 1 метър във всички посоки (по X, Y и Z)
    • Прилагане на chamfer за цялата фигура, тъй като краищата вече излизат от кадъра
  2. Оптимизиране на светлините:

    • Преместване на светлините по-назад
    • Повдигане на горната светлина за по-добро разпръскване
    • Използване на филтър за селекция само на светлини и техните таргети
    • Увеличаване на интензитета на страничните светлини
    • Увеличаване на размера на осветителното тяло за по-размити сенки
    • Създаване на асиметрично осветление с по-силен highlight от едната страна
  3. Настройване на камерата:

    • Селектиране на camera target и преместването му надолу
    • Панорамиране на камерата нагоре
    • Позициониране на камерата под ъгъл към обекта
    • Центриране и приближаване на обекта

Полезни команди и функции

  • Filter - Позволява селектиране само на определени типове обекти (светлини, геометрия, камери)
  • Intensity - Параметър за контролиране силата на светлината
  • Camera Target - Точка, към която е насочена камерата
  • Chamfer - Функция за заобляне на ръбовете на геометрията

В следващия урок ще бъде разгледан нов тип осветление базирано на HDRI (Image Based Lighting) и ще бъдат направени допълнителни настройки на рендера за постигане на по-добро качество.

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори