Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Основни параметри на материалите в 3ds Max - Base Color

В този урок се разглежда един от най-важните параметри на Standard Surface материала в 3ds Max - Base Color. Този параметър контролира основния цвят на повърхността на обекта и може да бъде зададен както чрез избор на конкретен цвят, така и чрез прилагане на текстура (изображение), което придава по-реалистичен вид на 3D моделите.

Как да приложите цвят или текстура към материал

  1. Отворете материалния редактор с клавиша M
  2. Създайте нов Standard Surface материал
  3. Приложете материала върху обекта чрез drag-and-drop
  4. За задаване на цвят:

    • Отворете падащото меню Base
    • Кликнете върху цветния квадрат до Base Color
    • Изберете желания цвят от Color Selector
    • Потвърдете избора
  5. За прилагане на текстура вместо цвят:

    • Метод 1: Кликнете върху бутона M (Map) до Base Color и изберете Bitmap
    • Метод 2: Влачете Bitmap в работното пространство и го свържете с Base Color
    • Метод 3: Директно влачете текстура от Windows Explorer в материалния редактор

Полезни функции и команди

  • M - Отваряне на материалния редактор
  • Delete - Изтриване на селектиран материал или текстура
  • Instance - Опция при свързване на текстура, която запазва връзката между картата и материала
  • View Image - Бутон в свойствата на текстурата, който показва изображението

Standard Surface материалът е универсален и с промяна на неговите параметри могат да се създадат почти всички типове материали, което е стандартен подход при всички съвременни рендер енджини.

Дискусия към урока