Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Basic Parameters - Base Color
Основни параметри на материалите в 3ds Max - Base Color
В този урок се разглежда един от най-важните параметри на Standard Surface материала в 3ds Max - Base Color. Този параметър контролира основния цвят на повърхността на обекта и може да бъде зададен както чрез избор на конкретен цвят, така и чрез прилагане на текстура (изображение), което придава по-реалистичен вид на 3D моделите.
Как да приложите цвят или текстура към материал
- Отворете материалния редактор с клавиша
M
- Създайте нов Standard Surface материал
- Приложете материала върху обекта чрез drag-and-drop
За задаване на цвят:
- Отворете падащото меню Base
- Кликнете върху цветния квадрат до Base Color
- Изберете желания цвят от Color Selector
- Потвърдете избора
За прилагане на текстура вместо цвят:
- Метод 1: Кликнете върху бутона
M
(Map) до Base Color и изберете Bitmap - Метод 2: Влачете Bitmap в работното пространство и го свържете с Base Color
- Метод 3: Директно влачете текстура от Windows Explorer в материалния редактор
- Метод 1: Кликнете върху бутона
Полезни функции и команди
M
- Отваряне на материалния редакторDelete
- Изтриване на селектиран материал или текстураInstance
- Опция при свързване на текстура, която запазва връзката между картата и материалаView Image
- Бутон в свойствата на текстурата, който показва изображението
Standard Surface материалът е универсален и с промяна на неговите параметри могат да се създадат почти всички типове материали, което е стандартен подход при всички съвременни рендер енджини.