Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Rotate
Основни принципи на завъртането в 3ds Max
В този урок се разглежда как да завъртате обекти в 3ds Max, което е една от фундаменталните трансформации при 3D моделирането. Командата Rotate се активира чрез иконата в интерфейса или чрез клавишната комбинация E
. Завъртането се извършва около основните оси (X, Y, Z) чрез интерактивно гизмо, което позволява прецизен контрол над ротацията.
Стъпки за завъртане на обект
- Селектирайте обекта, който искате да завъртите
- Активирайте командата Rotate чрез иконата или натиснете клавиша
E
- Изберете ос за завъртане, като кликнете върху съответната част на гизмото (става жълта при посочване)
- Кликнете и задръжте левия бутон на мишката, след което влачете, за да завъртите обекта
- За отказ от операцията, натиснете десен бутон на мишката
- За завъртане по две оси едновременно, кликнете между двете оси на гизмото (появява се сив кръг)
Полезни команди и функции
E
- Активира командата RotateAngle Snap Toggle
- Позволява завъртане на точни градуси (по подразбиране през 5°)- Десен бутон върху иконата Rotate - Отваря настройки за стъпката на завъртане
- Десен бутон по време на завъртане - Отказва текущата операция без да затваря командата
При активиран Angle Snap, в горната част на екрана динамично се показват градусите на завъртане, което позволява прецизно позициониране на обектите във вашата 3D сцена.