Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Основни принципи на завъртането в 3ds Max

В този урок се разглежда как да завъртате обекти в 3ds Max, което е една от фундаменталните трансформации при 3D моделирането. Командата Rotate се активира чрез иконата в интерфейса или чрез клавишната комбинация E. Завъртането се извършва около основните оси (X, Y, Z) чрез интерактивно гизмо, което позволява прецизен контрол над ротацията.

Стъпки за завъртане на обект

  1. Селектирайте обекта, който искате да завъртите
  2. Активирайте командата Rotate чрез иконата или натиснете клавиша E
  3. Изберете ос за завъртане, като кликнете върху съответната част на гизмото (става жълта при посочване)
  4. Кликнете и задръжте левия бутон на мишката, след което влачете, за да завъртите обекта
  5. За отказ от операцията, натиснете десен бутон на мишката
  6. За завъртане по две оси едновременно, кликнете между двете оси на гизмото (появява се сив кръг)

Полезни команди и функции

  • E - Активира командата Rotate
  • Angle Snap Toggle - Позволява завъртане на точни градуси (по подразбиране през 5°)
  • Десен бутон върху иконата Rotate - Отваря настройки за стъпката на завъртане
  • Десен бутон по време на завъртане - Отказва текущата операция без да затваря командата

При активиран Angle Snap, в горната част на екрана динамично се показват градусите на завъртане, което позволява прецизно позициониране на обектите във вашата 3D сцена.

Дискусия към урока