Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Проверка на правилното UV мапиране с Checker Maps

В този урок научаваме как да проверим дали текстурата е правилно позиционирана върху 3D обект чрез използването на UV Checker Maps. Тези специални текстури с номерирани квадрати ни позволяват да видим дали координатите на текстурата са правилно приложени, дали има разтягане, огледално обръщане или други проблеми с мапирането, които може да не са очевидни с обикновени текстури.

Как да използваме UV Checker Maps

  1. Създайте или заредете вашия 3D обект
  2. Приложете UV Checker Map текстура към обекта
  3. Анализирайте как изглеждат квадратите и числата върху обекта:
    • Ако квадратите са равни и числата се четат правилно - мапирането е коректно
    • Ако квадратите са разтеглени - текстурата ще бъде деформирана
    • Ако числата са обърнати или огледални - текстурата ще се визуализира неправилно
  4. След като идентифицирате проблема, можете да коригирате UV мапирането

Полезни характеристики на UV Checker Maps

  • Съдържат специално подбрани числа и букви, които нямат огледална симетрия (не се използват числа като 8 или 6)
  • Помагат да се идентифицират проблеми с текстурирането, които не са очевидни с обикновени текстури
  • Особено полезни когато планирате да сменяте текстури върху един и същ обект
  • Могат да се използват като доказателство за правилно текстуриране при продажба на 3D модели

Безплатни UV Checker Maps са достъпни в раздела Freebies на платформата, с 20 различни варианта и размери.

Дискусия към урока