Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Основни параметри за създаване на метални материали в Arnold

В този урок се разглежда как да създаваме различни метални материали в 3ds Max, използвайки Arnold Standard Surface. Ключовият параметър за създаване на метали е Metalness, който трябва да бъде зададен на стойност 1, след което чрез Base Color определяме цвета на метала, а чрез Specular Roughness контролираме колко матова или лъскава е повърхността.

Стъпка по стъпка създаване на метални материали

  1. Отворете материалния редактор и стартирайте Active Shade
  2. Създайте нов Standard Surface материал
  3. Приложете материала върху обект (в примера - чайник)
  4. Увеличете параметъра Metalness до стойност 1
  5. Променете Base Color според желания метал:
    • За хром - оставете светъл/сребрист цвят
    • За мед - задайте червеникав цвят
    • За злато - задайте жълтеникав/златист цвят
  6. Регулирайте Specular Roughness:
    • Ниски стойности (близо до 0) - лъскава повърхност
    • По-високи стойности - матова повърхност
  7. Наименувайте материалите според типа метал за по-лесно използване

Ключови параметри за метални материали

  • Metalness - основен параметър, който трябва да е 1 за всички метали
  • Base Color - определя цвета и вида на метала (сребрист, златист, меден)
  • Specular Roughness - контролира колко матова или лъскава е металната повърхност

Дискусия към урока