Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Basic Parameters - Metalness
Основни параметри за създаване на метални материали в Arnold
В този урок се разглежда как да създаваме различни метални материали в 3ds Max, използвайки Arnold Standard Surface. Ключовият параметър за създаване на метали е Metalness, който трябва да бъде зададен на стойност 1, след което чрез Base Color определяме цвета на метала, а чрез Specular Roughness контролираме колко матова или лъскава е повърхността.
Стъпка по стъпка създаване на метални материали
- Отворете материалния редактор и стартирайте Active Shade
- Създайте нов Standard Surface материал
- Приложете материала върху обект (в примера - чайник)
- Увеличете параметъра Metalness до стойност 1
- Променете Base Color според желания метал:
- За хром - оставете светъл/сребрист цвят
- За мед - задайте червеникав цвят
- За злато - задайте жълтеникав/златист цвят
- Регулирайте Specular Roughness:
- Ниски стойности (близо до 0) - лъскава повърхност
- По-високи стойности - матова повърхност
- Наименувайте материалите според типа метал за по-лесно използване
Ключови параметри за метални материали
Metalness
- основен параметър, който трябва да е 1 за всички металиBase Color
- определя цвета и вида на метала (сребрист, златист, меден)Specular Roughness
- контролира колко матова или лъскава е металната повърхност