Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
4. Светлини, камери и rendering

Основни настройки на физическата камера в 3ds Max

Физическата камера в 3ds Max работи като истинска DSLR камера със същите параметри и логика. Най-важните настройки са големината на лещата (mm), която контролира перспективните съкращения, и Exposure Value, който определя количеството светлина, преминаващо през камерата. По-малката леща (напр. 25mm) създава по-силни перспективни съкращения, докато по-голямата (напр. 80mm) приближава изгледа до ортогонален.

Как да настроите камерата стъпка по стъпка

  1. Настройте големината на лещата (Lens):

    • По-малки стойности (25mm) - по-силни перспективни съкращения
    • По-големи стойности (80mm) - по-слаби перспективни съкращения, приближаващи се до ортогонален изглед
    • Стандартна стойност около 40mm дава балансирана перспектива
  2. Регулирайте експозицията (Exposure Value):

    • По-голяма стойност (напр. 9) - по-тъмна сцена, по-малко светлина
    • По-малка стойност (напр. 4) - по-светла сцена, повече светлина
    • Промяна с 1 единица удвоява или намалява наполовина количеството светлина
  3. За да видите промените в реално време:

    • Стартирайте Active Shade през камерата
    • Селектирайте камерата
    • Променете параметрите
    • Ако промените не се отразяват, спрете и рестартирайте Active Shade

Ключови параметри на физическата камера

  • Lens (mm) - контролира фокусното разстояние и перспективните съкращения
  • Exposure Value - комплексен параметър, който определя общата експозиция
  • Shutter Speed - скорост на затвора, един от трите компонента на експозицията
  • F-Number/F-Stop - отвор на блендата, втори компонент на експозицията
  • ISO - светлочувствителност, трети компонент на експозицията (автоматично се променя при промяна на Exposure Value)