Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Основни елементи на 3D обектите
Основни елементи на 3D обектите в 3ds Max
В основата на 3D моделирането стои разбирането на градивните елементи на обектите. За да манипулирате формата на 3D обект, първо трябва да го конвертирате в редактируем формат (Editable Poly) чрез десен бутон върху обекта и избор на "Convert to Editable Poly". След конвертиране, получавате достъп до пет основни елемента, които можете да селектирате и манипулирате:
- Vertex (Точки) - пресечните точки между ръбовете, достъпни с клавиш
1
- Edge (Ръбове) - линиите, които свързват точките, достъпни с клавиш
2
- Border (Контур) - ръбовете, които очертават отвор в обекта, достъпни с клавиш
3
- Polygon (Полигони) - затворени площи, ограничени от ръбове, достъпни с клавиш
4
- Element (Елементи) - отделни завършени части от 3D обекта, достъпни с клавиш
5
Практически стъпки за работа с елементите на 3D обект
- Създайте стандартен обект (например Box) в работното пространство
- Селектирайте обекта и кликнете с десен бутон върху него
- Изберете "Convert to Editable Poly" от контекстното меню
- Използвайте клавишите
1-5
или бутоните в Modify панела, за да превключвате между различните нива на селекция - Селектирайте желания елемент (точка, ръб, полигон и т.н.) в работното пространство
- Приложете трансформации (преместване, завъртане, скалиране) върху селектирания елемент
- Деселектирайте с повторно натискане на съответния клавиш или бутон
Полезни команди и функции
F4
- показва/скрива сегментите на обектаAlt + W
- превключва между цял екран и нормален изглед1
- селектира вертекси (точки)2
- селектира ръбове3
- селектира бордери (контури)4
- селектира полигони5
- селектира елементиDelete
- изтрива селектирания елемент
При моделирането е препоръчително да се използват предимно четириъгълни полигони и да се избягват N-Gon (полигони с повече от 4 страни) и триъгълници, особено когато по-късно ще се прилагат модификатори за заобляне.