Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Основни принципи на скалирането в 3ds Max

Скалирането в 3ds Max позволява да променяте размера на обектите по една, две или всички оси едновременно. Важно е да знаете, че скалирането разтяга не само обекта, но и текстурите върху него, което може да е нежелан ефект. Когато е възможно, по-добре променяйте размерите директно от параметрите на примитива, вместо да използвате скалиране.

Как да използвате инструмента Scale

  1. Селектирайте обекта, който искате да скалирате
  2. Натиснете клавиша R на клавиатурата, за да активирате инструмента Scale
  3. Използвайте трансформационното гизмо за скалиране:
    • Кликнете върху една от цветните оси, за да скалирате само в тази посока
    • Кликнете върху трапеца между две оси, за да скалирате в две посоки едновременно
    • Кликнете върху жълтия диамант в центъра, за да скалирате пропорционално по всички оси
  4. Влачете мишката, за да промените размера
  5. Натиснете десен бутон, за да приключите командата без да я изпълните

Прецизно скалиране

За прецизно скалиране с точен процент: 1. Кликнете с десен бутон върху иконката на командата Scale 2. В отворилия се прозорец Transform Type-In въведете желания процент: - Въведете стойност за всяка ос поотделно - Или въведете обща стойност за пропорционално скалиране (например 200% за двойно увеличаване)

Полезни команди и клавишни комбинации

  • R - Активира инструмента Scale
  • Alt + Q - Изолира селектирания обект
  • Alt + W - Връща изгледа към всички обекти
  • Ctrl + Z - Отменя последното действие

Дискусия към урока