Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Инструменти за работа с Edges
Ключови инструменти за работа с ръбове в 3ds Max
В този урок се разглеждат основните инструменти за работа с ръбове (Edges) в 3ds Max, които са аналогични на инструментите за работа с точки. Най-важните операции включват премахване на ненужни ръбове, добавяне на нови ръбове чрез Connect, свързване на ръбове с Bridge и създаване на заобляния с Chamfer.
Основни операции с ръбове - стъпка по стъпка
Премахване на ръбове:
- Селектирайте ръбовете с еднократно кликване и задържан
Ctrl
- Използвайте
Ctrl + Backspace
за премахване на ръбове без да изтривате свързаните полигони - Алтернативно използвайте командата Remove
- Селектирайте ръбовете с еднократно кликване и задържан
Добавяне на нови ръбове с Connect:
- Селектирайте ръб и направете Ring Selection с
Ctrl + двойно кликване
върху съседен ръб - Използвайте командата Connect (от десен бутон или от лентата с инструменти)
- Настройте броя сегменти, разстоянието и центрирането в Connect Settings
- Селектирайте ръб и направете Ring Selection с
Свързване на ръбове с Bridge:
- Селектирайте два или повече ръба, които искате да свържете
- Използвайте командата Bridge
- За свързване на цели контури, първо свържете един чифт ръбове, за да зададете посоката
Създаване на заобляния с Chamfer:
- Селектирайте ръбовете, които искате да заоблите
- Използвайте командата Chamfer
- Настройте големината, броя сегменти и типа на Chamfer
- За по-добри резултати използвайте Tangent стойност около 0.5
Полезни команди и клавишни комбинации
Ctrl + Backspace
- Премахва селектираните ръбове без да изтрива свързаните полигониCtrl + двойно кликване
- Селектира Ring (пръстен от ръбове)S
- Включва/изключва Snap режимаConnect
- Добавя нови ръбове, свързващи селектирани ръбовеBridge
- Създава полигони между селектирани ръбовеChamfer
- Създава заобляне на селектирани ръбовеExtrude
- Издърпва селектирани ръбове, създавайки нови полигони