Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
4. Светлини, камери и rendering

Ключови параметри на Arnold светлините в 3ds Max

В този урок се разглеждат основните параметри на светлините в Arnold рендер системата. Най-важното е да разберете как размерът, интензитетът и цветът на светлинните източници влияят върху крайния резултат при рендериране. Правилното настройване на тези параметри е ключово за постигане на реалистично осветление в 3D сцените.

Настройка на студийно осветление стъпка по стъпка

  1. Създайте основна светлина тип Quad в сцената
  2. Копирайте светлината с Shift + преместване и завъртете копието на 90 градуса
  3. Създайте трето копие с Shift + преместване и завъртане на 180 градуса
  4. Позиционирайте трите светлини около обекта (една отгоре и две отстрани)
  5. Настройте таргет на страничните светлини към центъра на обекта
  6. Заключете рендерирането през камерата от Rendering > Render Setup > избор на камера

Основни параметри на Arnold светлините

  • Quad X/Y - контролира размера на светлинния източник (по-голям размер = по-меки сенки)
  • Intensity - определя силата на светлината (за фини настройки)
  • Exposure - контролира експозицията, като всяка стъпка удвоява количеството светлина (за по-драстични промени)
  • Color - позволява настройка на цвета на светлината
  • Temperature - алтернативен начин за задаване на цвят чрез температура в келвини (3500K = топла, 10000K = студена)
  • Cast Shadows - определя дали обектите, осветени от тази светлина, ще хвърлят сенки

Дискусия към урока