Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Arnold Light parameters
Ключови параметри на Arnold светлините в 3ds Max
В този урок се разглеждат основните параметри на светлините в Arnold рендер системата. Най-важното е да разберете как размерът, интензитетът и цветът на светлинните източници влияят върху крайния резултат при рендериране. Правилното настройване на тези параметри е ключово за постигане на реалистично осветление в 3D сцените.
Настройка на студийно осветление стъпка по стъпка
- Създайте основна светлина тип Quad в сцената
- Копирайте светлината с
Shift + преместване
и завъртете копието на 90 градуса - Създайте трето копие с
Shift + преместване
и завъртане на 180 градуса - Позиционирайте трите светлини около обекта (една отгоре и две отстрани)
- Настройте таргет на страничните светлини към центъра на обекта
- Заключете рендерирането през камерата от Rendering > Render Setup > избор на камера
Основни параметри на Arnold светлините
Quad X/Y
- контролира размера на светлинния източник (по-голям размер = по-меки сенки)Intensity
- определя силата на светлината (за фини настройки)Exposure
- контролира експозицията, като всяка стъпка удвоява количеството светлина (за по-драстични промени)Color
- позволява настройка на цвета на светлинатаTemperature
- алтернативен начин за задаване на цвят чрез температура в келвини (3500K = топла, 10000K = студена)Cast Shadows
- определя дали обектите, осветени от тази светлина, ще хвърлят сенки