Контроли за навигиране на камерата
Основни контроли за навигиране на камерата в 3ds Max
В 3ds Max камерите имат специфични контроли за навигация, които ви позволяват прецизно да определите кадъра и перспективата. За разлика от стандартните изгледи, при работа с камера скролването не функционира, тъй като приближаването и отдалечаването се контролират чрез специални команди.
Ключови функции за управление на камерата
Фрейминг - определя рамката, която ще се вижда през камерата и ще се рендерира. Размерът на фрейма зависи от настройките за рендериране (в пиксели).
Safe Frames (
Shift + F
) - показва жълт контур, който визуализира точно какво ще бъде включено в крайния рендер. Това е изключително полезно за прецизно кадриране.Основни команди за навигация:
Pan Camera
(натискане на скрола и влачене) - премества едновременно камерата и нейния таргет, запазвайки ъгъла на гледанеOrbit Camera
- завърта камерата около нейния таргет, променяйки ъгъла на гледанеDolly Camera
- приближава или отдалечава камерата по оста, свързваща я с таргета
Полезни техники за работа с камера
За по-ефективна работа с камери е препоръчително да използвате изглед с два прозореца - един през камерата и един в стандартен изглед (например отгоре). Това ви позволява да виждате едновременно какво ще се рендерира и как е позиционирана камерата в пространството.
Важно е да знаете, че по подразбиране камерите в 3ds Max рендерират всичко на фокус, тъй като ефектът Depth of Field не е активиран автоматично. Това може да се промени чрез допълнителни настройки на камерата.