Основни настройки на Arnold
Основни настройки на Arnold Render Engine
В този урок се разглеждат фундаменталните настройки на Arnold Render Engine в 3ds Max, които контролират качеството и скоростта на рендериране. Най-важното е да разберете как да балансирате между качество на изображението (премахване на шума) и време за рендериране чрез правилно настройване на семплите.
Контрол на качеството чрез семплиране
Семплирането е ключов елемент за контрол на качеството на рендера:
- Семпли (Samples) - представляват броя лъчи за определен канал, излъчвани от светлинен източник
- Дълбочина (Depth) - определя колко пъти лъчът може да се отрази от повърхностите
- Camera Samples - глобална настройка, която влияе на всички семпли през камерата
- Diffuse, Specular, Transmission и SSS семпли - контролират шума в различни аспекти на изображението
Увеличаването на стойностите на семплите води до по-чисто изображение с по-плавни преходи между светли и тъмни части, но значително увеличава времето за рендериране.
Системни настройки за оптимизация
В раздела System можете да настроите:
- Bucket Size - размер на квадратчетата, на които се разделя изображението при рендериране
- Bucket Order - редът, в който се рендерират тези квадратчета (отгоре-надолу, отдолу-нагоре и т.н.)
- Device - избор между CPU и GPU рендериране според наличния хардуер
Render Setup → Arnold Render → System
Намаляването на размера на bucket-ите не ускорява общото време за рендериране, но позволява по-бързо опресняване на отделните части от изображението, което е полезно при тестване на настройките.