Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Групиране на обекти в 3ds Max - мощен инструмент за организация

Групирането е изключително полезна функция в 3ds Max, която позволява да обединявате множество обекти в една единица за по-лесно манипулиране. Това е особено важно, когато искате да извършвате глобални трансформации върху сложни обекти, съставени от множество елементи, или когато искате да организирате сцената си логически.

Как да работите с групи - стъпка по стъпка

  1. Създаване на група:

    • Селектирайте обектите, които искате да групирате (използвайте Ctrl за множествена селекция)
    • Отидете в меню Group и изберете Group
    • Задайте име на групата (по подразбиране ще бъде "Group" с пореден номер)
  2. Манипулиране на групи:

    • Когато групата е затворена, селектирането на който и да е обект от групата селектира цялата група
    • За да отворите група, селектирайте я и изберете Group > Open
    • При отворена група можете да манипулирате отделните обекти независимо
    • За да затворите група, използвайте Group > Close
  3. Модифициране на групи:

    • За добавяне на обект към група: селектирайте обекта, изберете Group > Attach и кликнете върху групата
    • За премахване на обект от група: отворете групата, селектирайте обекта и изберете Group > Detach
    • За разбиване на група: селектирайте групата и изберете Group > Ungroup (премахва само горното ниво на групиране)
    • За пълно разбиване на всички нива: използвайте Group > Explode

Полезни команди и функции

  • Shift + J - показва/скрива Selection Brackets (белите рамки около селектирани обекти)
  • F4 - показва/скрива селекцията в перспективен изглед
  • Розовите Brackets около групите показват техния габарит и могат да се използват за селектиране
  • Ungroup - премахва само горното ниво на групиране, запазвайки вътрешните групи
  • Explode - разбива всички нива на групиране, превръщайки всичко в отделни обекти

Дискусия към урока