Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Groups
Групиране на обекти в 3ds Max - мощен инструмент за организация
Групирането е изключително полезна функция в 3ds Max, която позволява да обединявате множество обекти в една единица за по-лесно манипулиране. Това е особено важно, когато искате да извършвате глобални трансформации върху сложни обекти, съставени от множество елементи, или когато искате да организирате сцената си логически.
Как да работите с групи - стъпка по стъпка
Създаване на група:
- Селектирайте обектите, които искате да групирате (използвайте
Ctrl
за множествена селекция) - Отидете в меню
Group
и изберетеGroup
- Задайте име на групата (по подразбиране ще бъде "Group" с пореден номер)
- Селектирайте обектите, които искате да групирате (използвайте
Манипулиране на групи:
- Когато групата е затворена, селектирането на който и да е обект от групата селектира цялата група
- За да отворите група, селектирайте я и изберете
Group
>Open
- При отворена група можете да манипулирате отделните обекти независимо
- За да затворите група, използвайте
Group
>Close
Модифициране на групи:
- За добавяне на обект към група: селектирайте обекта, изберете
Group
>Attach
и кликнете върху групата - За премахване на обект от група: отворете групата, селектирайте обекта и изберете
Group
>Detach
- За разбиване на група: селектирайте групата и изберете
Group
>Ungroup
(премахва само горното ниво на групиране) - За пълно разбиване на всички нива: използвайте
Group
>Explode
- За добавяне на обект към група: селектирайте обекта, изберете
Полезни команди и функции
Shift + J
- показва/скрива Selection Brackets (белите рамки около селектирани обекти)F4
- показва/скрива селекцията в перспективен изглед- Розовите Brackets около групите показват техния габарит и могат да се използват за селектиране
Ungroup
- премахва само горното ниво на групиране, запазвайки вътрешните групиExplode
- разбива всички нива на групиране, превръщайки всичко в отделни обекти