Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Най-важните модификатори в 3ds Max

Модификаторите в 3ds Max са мощни инструменти, които ви позволяват да трансформирате и манипулирате 3D обекти по различни начини. Те се прилагат върху обектите като слоеве, натрупват се един върху друг и се изпълняват отдолу нагоре. За да работят правилно, често е необходимо обектите да имат достатъчно сегменти или ръбове, около които да се извърши манипулацията.

Ключови модификатори и тяхната функционалност

  • Taper - Заостря или разширява основата на обект. Има малко на брой параметри, включително опция "крив", която позволява извиване на формата.

  • Bend - Огъва обекта в определено направление. За да работи правилно, обектът трябва да има достатъчно сегменти по височина.

  • FFD (Free Form Deformation) - Позволява манипулиране на обекта като меко тяло чрез контролни точки в мрежа. Има различни варианти като FFD 4x4x4 или FFD 2x2x2, като последният е полезен за фино преоразмеряване на обекти.

  • Melt - Симулира разтапяне на обект. Макар да не се използва често, е незаменим за специфични ефекти.

  • Shell - Придава дебелина на стените на обект. Особено полезен за превръщане на равнини в обекти с обем. Дебелината може да бъде от външната или вътрешната страна.

  • Symmetry - Създава симетрична част на избрания обект. Позволява работа върху половината от модела, докато другата половина се генерира автоматично.

Управление на видимостта на модификаторите

Видимостта на ефекта от модификаторите може да се контролира чрез:

  • Иконката до името на модификатора - контролира видимостта на конкретния модификатор
  • Иконката на ниво обект - контролира видимостта на всички приложени модификатори

Тези опции са полезни при работа с комплексни модели, където може да искате временно да скриете ефекта от определени модификатори, за да редактирате базовата геометрия.

Дискусия към урока