Въведение в светлини, камери и rendering
Основни компоненти за създаване на 3D изображение
В този урок се въвеждат трите основни компонента, необходими за създаване на изображение от 3D сцена: светлини, камери и рендеринг. Тези елементи са взаимно свързани и трябва да се разглеждат заедно, като промените в един параметър влияят върху останалите. Рендерирането е комплексен процес, при който на базата на пресмятания от 3D сцената се получава 2D изображение, като се взема предвид геометрията, светлините, материалите и техните взаимодействия.
Избор на рендер енджин и съвместими компоненти
Важно е да се знае, че всеки рендер енджин (като Arnold или V-Ray) има свои специфични елементи за осветление и материали. Не всеки рендер енджин поддържа стандартните вградени елементи в 3ds Max, а обикновено елементите на един рендер енджин не са съвместими с друг. При преминаване към различен рендер енджин е необходимо конвертиране на сцената специално за него.
Подход към изучаването
За ефективно изучаване на светлините, камерите и рендеринга е препоръчително да се работи в контролирана среда, където може да се променя и наблюдава ефектът само на един параметър. В следващите уроци ще бъде създадено семпло студийно осветление, което ще позволи изследване на свойствата на светлините и разработване на нови материали. Ще бъдат разгледани различните видове светлини, които Arnold предоставя, както и начините за поставяне на камера и промяна на основните настройки на рендера.