Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Основи на Loft модификатора в 3ds Max

Loft е мощен инструмент в 3ds Max, който позволява създаване на тримерни обекти чрез движение на профил (форма) по определена пътека. За разлика от Extrude и Sweep, Loft предлага допълнителни възможности за контрол на формата по дължината на пътеката, позволявайки плавен преход между различни профили.

Как да създадете Loft обект стъпка по стъпка

  1. Създайте първата форма (профил) - например кръг
  2. Създайте втора форма (опционално) - например звезда
  3. Създайте линия, която ще служи като пътека
    • Използвайте Shift докато чертаете, за да направите права линия
    • Активирайте Angle Snap с десен бутон за прецизно завъртане
  4. Позиционирайте всички елементи правилно
  5. Селектирайте първия профил (кръга)
  6. От Create Panel изберете Compound Objects > Loft
  7. Кликнете на Get Path и изберете линията
  8. За преход между форми:
    • В Path Parameters задайте процент на дължината (например 50%)
    • Използвайте Get Shape, за да изберете втората форма

Ключови функции и параметри

  • Quad Sides - опция в Skin Parameters, която подобрява визуализацията на обекта
  • Path Parameters - контролира как профилът се движи по пътеката
  • Get Path - избор на пътека, по която ще се движи профилът
  • Get Shape - добавяне на допълнителни профили за преход
  • Angle Snap - позволява прецизно завъртане на обекти на точни градуси

Дискусия към урока