Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Texture basics
Основи на текстурите в 3ds Max
В този урок се разглеждат фундаменталните аспекти на текстурите, които са ключови при създаването на реалистични 3D модели. Текстурите (или мапове) са изображения, които се прилагат върху 3D обекти, за да им придадат визуални характеристики като цвят, грапавост и отражателни свойства.
Важни параметри на текстурите
- Резолюция - размерът на текстурата в пиксели (препоръчително между 2000-4000 пиксела) определя количеството детайли, които ще се виждат в рендера
- Размер в мегабайти - влияе върху необходимата RAM памет при рендериране
- Seamless качество - дали текстурата може да се повтаря без видими шевове (тайлинг)
Проверка на seamless качество в Photoshop
- Отворете текстурата в Photoshop
- Създайте дубликат на слоя с текстурата
- Изберете Filter > Other > Offset
- Задайте стойности около половината от размера на текстурата (например 1000 пиксела за 2048x2048 текстура)
- Ако не се виждат шевове в средата на изображението, текстурата е seamless
Основни типове текстури
- Цветни текстури (Color/Diffuse/Albedo) - определят основния цвят и вид на повърхността, използват се в diffuse слота на материала
- Черно-бели текстури - универсални карти, които могат да се използват в различни слотове (Reflection, Reflection Glossiness, Bump)
- Bump/Normal карти - специализирани текстури за създаване на илюзия за неравност по повърхността на обекта
Правилният подбор и настройка на текстурите е ключов за постигане на реалистични материали и визуализации в 3ds Max.