Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Управление на отраженията със Specular параметри

Specular параметрите в 3ds Max ви позволяват да контролирате колко матиран или гланциран изглежда обектът. Чрез настройката на Specular Level определяте силата на отраженията (хайлайтите) от светлинните източници, докато с Roughness параметъра контролирате колко матирана или гланцирана е повърхността - стойности близки до 0 създават ясни, концентрирани отражения, а стойности близки до 1 правят повърхността матова с разпръснати хайлайти.

Практическа настройка на Specular параметрите

  1. Отворете Material Editor и стартирайте ActiveShade за визуализация в реално време
  2. Намерете параметъра Specular в секцията General на материала
  3. Настройте Specular Level (обикновено от 0 до 1):
    • Стойност 1 дава максимално изразени хайлайти
    • По-ниски стойности правят отраженията по-слаби
  4. Регулирайте Roughness параметъра:
    • Стойности близо до 0 създават гланцирана повърхност с ясни граници на хайлайтите
    • Стойности близо до 1 създават матирана повърхност с разпръснати хайлайти
  5. Променете цвета на хайлайтите чрез Color параметъра, ако желаете специфичен ефект

Полезни функции и команди

Copy/Paste - За копиране на цветове между различни слотове: - Изберете бутона Copy до цвета, който искате да копирате - Кликнете Paste до слота, където искате да поставите цвета

Дискусия към урока