Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Basic Parameters - Specular Reflections
Управление на отраженията със Specular параметри
Specular параметрите в 3ds Max ви позволяват да контролирате колко матиран или гланциран изглежда обектът. Чрез настройката на Specular Level определяте силата на отраженията (хайлайтите) от светлинните източници, докато с Roughness параметъра контролирате колко матирана или гланцирана е повърхността - стойности близки до 0 създават ясни, концентрирани отражения, а стойности близки до 1 правят повърхността матова с разпръснати хайлайти.
Практическа настройка на Specular параметрите
- Отворете Material Editor и стартирайте ActiveShade за визуализация в реално време
- Намерете параметъра Specular в секцията General на материала
- Настройте Specular Level (обикновено от 0 до 1):
- Стойност 1 дава максимално изразени хайлайти
- По-ниски стойности правят отраженията по-слаби
- Регулирайте Roughness параметъра:
- Стойности близо до 0 създават гланцирана повърхност с ясни граници на хайлайтите
- Стойности близо до 1 създават матирана повърхност с разпръснати хайлайти
- Променете цвета на хайлайтите чрез Color параметъра, ако желаете специфичен ефект
Полезни функции и команди
Copy/Paste
- За копиране на цветове между различни слотове:
- Изберете бутона Copy до цвета, който искате да копирате
- Кликнете Paste до слота, където искате да поставите цвета