Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
4. Светлини, камери и rendering

Ключови функции на Render Region в 3ds Max

Render Region е мощна функция, която позволява рендериране само на определена част от изображението, вместо цялата сцена. Това значително спестява време при тестване на промени в материали или геометрия, тъй като не е необходимо да чакате целият рендер да се изпълни отново. Достъпът до прозореца за рендериране става чрез бутона Render Frame Window.

Как да използвате Render Region стъпка по стъпка

  1. Направете първоначален рендер на цялата сцена чрез Production Rendering
  2. След като рендерът приключи, можете да запазите изображението чрез бутона Save Image
  3. За да рендерирате само част от изображението след направена промяна:

    • Задръжте Control в Render Frame Window или директно във viewport
    • Очертайте региона, който искате да рендерирате
    • Потвърдете големината на региона
    • Стартирайте рендера само за избраната област
  4. След като приключите с частичния рендер, можете да върнете настройките за рендериране на цял размер

Полезни команди и функции

Render Frame Window - Отваря прозореца, в който се появява изображението от рендера

Save Image - Бутон за запазване на готовото рендерирано изображение

Control + избор на област - Активира функцията Render Region за рендериране само на избрана част от изображението

Дискусия към урока