Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Основни принципи на TurboSmooth модификатора

TurboSmooth е мощен модификатор в 3ds Max, който позволява заобляне на целия обект чрез разделяне на съществуващите полигони и създаване на плавни преходи между ръбовете. Основният принцип на работа е, че всеки полигон се разделя на 4 нови полигона при всяка итерация, а радиусът на заобляне се определя от разстоянието между съседните ръбове - колкото по-близо са съседните ръбове, толкова по-малък е радиусът на заобляне.

Как да използвате TurboSmooth ефективно

  1. Приложете TurboSmooth модификатор върху обекта
  2. Настройте параметъра Iterations (препоръчително 1-2 за работа и до 3 за финален рендер)
  3. За контрол върху заоблянето, добавете поддържащи ръбове (support edges):
    • Конвертирайте обекта в Editable Poly
    • Използвайте Connect за добавяне на допълнителни ръбове близо до тези, които искате да останат остри
    • Колкото по-близо са поддържащите ръбове до основния ръб, толкова по-малко заобляне ще има

Полезни настройки на TurboSmooth

  • Iterations - определя колко пъти всеки полигон се разделя на 4 нови (оптимално 2)
  • Render Iterations - позволява различен брой итерации при рендериране спрямо viewport
  • Isoline Display - контролира дали да се показват допълнителните ръбове във viewport-а

Важно: Увеличаването на Iterations над 3 при сложни модели може да доведе до прекалено голям брой полигони и да затрудни работата или дори да причини срив на програмата.

Дискусия към урока