Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Заобляне с Turbosmooth
Основни принципи на TurboSmooth модификатора
TurboSmooth е мощен модификатор в 3ds Max, който позволява заобляне на целия обект чрез разделяне на съществуващите полигони и създаване на плавни преходи между ръбовете. Основният принцип на работа е, че всеки полигон се разделя на 4 нови полигона при всяка итерация, а радиусът на заобляне се определя от разстоянието между съседните ръбове - колкото по-близо са съседните ръбове, толкова по-малък е радиусът на заобляне.
Как да използвате TurboSmooth ефективно
- Приложете TurboSmooth модификатор върху обекта
- Настройте параметъра Iterations (препоръчително 1-2 за работа и до 3 за финален рендер)
- За контрол върху заоблянето, добавете поддържащи ръбове (support edges):
- Конвертирайте обекта в Editable Poly
- Използвайте Connect за добавяне на допълнителни ръбове близо до тези, които искате да останат остри
- Колкото по-близо са поддържащите ръбове до основния ръб, толкова по-малко заобляне ще има
Полезни настройки на TurboSmooth
Iterations
- определя колко пъти всеки полигон се разделя на 4 нови (оптимално 2)Render Iterations
- позволява различен брой итерации при рендериране спрямо viewportIsoline Display
- контролира дали да се показват допълнителните ръбове във viewport-а
Важно: Увеличаването на Iterations над 3 при сложни модели може да доведе до прекалено голям брой полигони и да затрудни работата или дори да причини срив на програмата.