Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Ключови методи за селектиране на обекти в 3ds Max

В този урок се разглеждат основните методи за селектиране на обекти в 3ds Max. Селектирането е фундаментална операция, която ви позволява да избирате обекти, върху които искате да работите. Най-често използваните методи включват директно кликване върху обект, селектиране чрез очертаване на област и избор от списъка с обекти в сцената.

Практически техники за селектиране

  1. Директно селектиране - кликнете върху обект, за да го изберете
  2. Селектиране чрез област:

    • Активирайте инструмента Select Object
    • Кликнете и влачете, за да създадете селекционна област
    • По подразбиране, всеки обект, който се докосва от селекционната област, ще бъде избран
  3. Промяна на типа селекция:

    • Използвайте бутона Window/Crossing за превключване между режимите
    • Window режим: селектира само обекти, които са изцяло в селекционната област
    • Crossing режим: селектира обекти, които се докосват от селекционната област
  4. Селектиране по име:

    • Натиснете бутона Select by Name или клавиша H
    • Изберете обект от списъка и натиснете OK

Полезни функции и команди

  • Select Object - активира инструмента за селектиране
  • Window/Crossing - превключва между режимите на селектиране
  • H - отваря диалоговия прозорец за селектиране по име
  • Форма на селекционната област - може да се промени от правоъгълник на кръг чрез задържане на иконата за селектиране

Дискусия към урока