Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Инструменти за работа с Vertices
Ключови инструменти за работа с Vertices в 3ds Max
В този урок се разглеждат основните инструменти за манипулиране на точки (vertices) в 3ds Max. Най-важното е да разберете, че менютата с инструменти се променят динамично според избрания тип селекция (точки, ръбове, полигони), но принципите на работа остават сходни между различните поднива на селекция.
Основни команди за работа с точки
- Селектирайте точки чрез избиране на режим Vertex
- Използвайте командите от менютата Edit Vertices и Edit Geometry
- Обърнете внимание на бутоните със Settings (малко прозорче), които имат допълнителни настройки
Основни операции с точки:
Remove
- премахва избраните точки и свързаните с тях ръбовеCtrl + Backspace
- клавишна комбинация за премахване на точкиDelete
- изтрива цялата геометрия, свързана с избраните точки (внимавайте!)Weld
- залепва избраните точки, ако разстоянието между тях е по-малко от зададения прагTarget Weld
(достъпна и с десен бутон) - позволява избиране на точка и събирането ѝ с друга точкаConnect
- създава допълнителен ръб между две съседни точкиCut
- добавя нови ръбове в геометрията без да я разделя
Полезни техники
При използване на командата Cut е препоръчително да активирате Snap функцията, за да сте сигурни, че новите ръбове минават точно през желаните точки. Когато курсорът светне в жълто, това означава, че сте прихванали точно точката и можете да кликнете.
За по-ефективна работа е добре да държите отворени 3 панела с инструменти, за да имате бърз достъп до често използваните команди и да запомните тяхното разположение.