Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Ключови инструменти за работа с Vertices в 3ds Max

В този урок се разглеждат основните инструменти за манипулиране на точки (vertices) в 3ds Max. Най-важното е да разберете, че менютата с инструменти се променят динамично според избрания тип селекция (точки, ръбове, полигони), но принципите на работа остават сходни между различните поднива на селекция.

Основни команди за работа с точки

  1. Селектирайте точки чрез избиране на режим Vertex
  2. Използвайте командите от менютата Edit Vertices и Edit Geometry
  3. Обърнете внимание на бутоните със Settings (малко прозорче), които имат допълнителни настройки

Основни операции с точки:

  • Remove - премахва избраните точки и свързаните с тях ръбове
  • Ctrl + Backspace - клавишна комбинация за премахване на точки
  • Delete - изтрива цялата геометрия, свързана с избраните точки (внимавайте!)
  • Weld - залепва избраните точки, ако разстоянието между тях е по-малко от зададения праг
  • Target Weld (достъпна и с десен бутон) - позволява избиране на точка и събирането ѝ с друга точка
  • Connect - създава допълнителен ръб между две съседни точки
  • Cut - добавя нови ръбове в геометрията без да я разделя

Полезни техники

При използване на командата Cut е препоръчително да активирате Snap функцията, за да сте сигурни, че новите ръбове минават точно през желаните точки. Когато курсорът светне в жълто, това означава, че сте прихванали точно точката и можете да кликнете.

За по-ефективна работа е добре да държите отворени 3 панела с инструменти, за да имате бърз достъп до често използваните команди и да запомните тяхното разположение.

Дискусия към урока