Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Основни булеви операции в ProBoolean

ProBoolean е мощен инструмент от групата Compound Objects в 3ds Max, който позволява създаването на сложни форми чрез комбиниране на по-прости обекти. Основните булеви операции включват Subtraction (изваждане), Intersection (пресичане), Union (обединение) и Merge (сливане), като всяка от тях създава различен резултат при взаимодействието между два обекта.

Как да използвате ProBoolean стъпка по стъпка

  1. Създайте два обекта, които се пресичат (например две сфери с различни размери)
  2. Селектирайте първия обект (основния)
  3. Отидете в Create панела → изберете Compound Objects от падащото меню
  4. Кликнете върху ProBoolean
  5. Изберете желаната операция (Subtraction, Intersection, Union или Merge)
  6. Натиснете бутона Start Picking
  7. Кликнете върху втория обект, който ще участва в булевата операция
  8. Натиснете десен бутон, за да завършите операцията

Основни булеви операции и техните функции

  • Subtraction - Изважда втория обект от първия, създавайки отвор или вдлъбнатина
  • Intersection - Запазва само общата част между двата обекта, където те се пресичат
  • Union - Обединява двата обекта в един, премахвайки вътрешните пресичащи се повърхности
  • Merge - Подобно на Union, но запазва вътрешната геометрия на пресичащите се части

Важно: След прилагане на ProBoolean, обектът се трансформира в нов тип и губите достъп до първоначалните параметри на оригиналния обект (като радиус и сегменти при сфера).

Дискусия към урока