Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Разширени примитиви (Extended Primitives) в 3ds Max

Extended Primitives в 3ds Max са допълнителни базови форми, които предлагат по-сложна геометрия от стандартните примитиви. Тези обекти рядко се използват като финални 3D модели в сцената, а по-скоро служат като отправна точка за по-сложно моделиране, тъй като някои от тях са по-близки до желаната крайна форма.

Как да създадете и настроите Extended Primitives

  1. Отворете Create панела и от падащото меню изберете Extended Primitives
  2. Изберете желания тип обект (Hedra, Torus Knot, Chamfer Box и др.)
  3. Кликнете и влачете в прозореца, за да определите основата
  4. Придвижете мишката, за да зададете височина (при някои обекти)
  5. При някои обекти има допълнителна стъпка за задаване на заобляне или дебелина
  6. Завършете създаването с десен бутон
  7. Използвайте Modify панела, за да промените параметрите на създадения обект

Полезни команди и клавишни комбинации

Alt + W - Максимизира активния прозорец

Shift + J - Скрива/показва скобите около селектирания обект

F4 - Превключва показването на ръбовете на обектите

Z - Показва селектирания обект максимално голям във viewport-а (когато има селекция) или всички обекти (когато няма селекция)

Alt + среден бутон - Позволява разглеждане на обекта отблизо чрез орбитално въртене

Видове Extended Primitives

  • Hedra - Многостенна форма с различни типове и параметри
  • Torus Knot - Усукана тороидална форма
  • Chamfer Box - Кутия със заоблени ръбове
  • Chamfer Cylinder - Цилиндър със скосени ръбове
  • Oil Tank - Резервоар с цилиндрично тяло и полусферични краища
  • Capsule - Капсуловидна форма
  • Spindle - Вретеновидна форма
  • Hose - Маркуч или тръба
  • Prism - Призма
  • Ring Wave - Пръстеновидна вълнообразна форма
  • L-Ext и C-Ext - L-образни и C-образни екструдирани форми

Дискусия към урока