Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Extended primitives
Разширени примитиви (Extended Primitives) в 3ds Max
Extended Primitives в 3ds Max са допълнителни базови форми, които предлагат по-сложна геометрия от стандартните примитиви. Тези обекти рядко се използват като финални 3D модели в сцената, а по-скоро служат като отправна точка за по-сложно моделиране, тъй като някои от тях са по-близки до желаната крайна форма.
Как да създадете и настроите Extended Primitives
- Отворете Create панела и от падащото меню изберете Extended Primitives
- Изберете желания тип обект (Hedra, Torus Knot, Chamfer Box и др.)
- Кликнете и влачете в прозореца, за да определите основата
- Придвижете мишката, за да зададете височина (при някои обекти)
- При някои обекти има допълнителна стъпка за задаване на заобляне или дебелина
- Завършете създаването с десен бутон
- Използвайте Modify панела, за да промените параметрите на създадения обект
Полезни команди и клавишни комбинации
Alt + W
- Максимизира активния прозорец
Shift + J
- Скрива/показва скобите около селектирания обект
F4
- Превключва показването на ръбовете на обектите
Z
- Показва селектирания обект максимално голям във viewport-а (когато има селекция) или всички обекти (когато няма селекция)
Alt + среден бутон
- Позволява разглеждане на обекта отблизо чрез орбитално въртене
Видове Extended Primitives
- Hedra - Многостенна форма с различни типове и параметри
- Torus Knot - Усукана тороидална форма
- Chamfer Box - Кутия със заоблени ръбове
- Chamfer Cylinder - Цилиндър със скосени ръбове
- Oil Tank - Резервоар с цилиндрично тяло и полусферични краища
- Capsule - Капсуловидна форма
- Spindle - Вретеновидна форма
- Hose - Маркуч или тръба
- Prism - Призма
- Ring Wave - Пръстеновидна вълнообразна форма
- L-Ext и C-Ext - L-образни и C-образни екструдирани форми