Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Основни операции за преместване на обекти в 3ds Max

В този урок се разглежда една от трите основни трансформации в 3ds Max - преместването на обекти. Командата Select and Move (W) позволява интуитивно преместване на обекти чрез трансформационно гизмо, което се визуализира като три цветни оси. Можете да премествате обекти по една ос, по две оси едновременно или да въвеждате точни координати за прецизно позициониране.

Как да използвате инструмента за преместване

  1. Активирайте командата Select and Move чрез иконата или с клавиша W
  2. Селектирайте обекта, който искате да преместите
  3. Използвайте трансформационното гизмо по следните начини:
    • Кликнете и влачете по една от цветните оси за преместване в една посока
    • Кликнете върху квадрата между две оси за преместване в равнина (по две оси едновременно)
    • Въведете точни стойности в координатните полета за прецизно позициониране

Полезни функции и команди

  • W - Активира инструмента Select and Move
  • Десен бутон (по време на активна команда) - Отменя текущото преместване
  • Ctrl+Z - Отменя последната операция
  • Превключване между абсолютни и относителни координати - Позволява въвеждане на точни стойности за преместване спрямо световната координатна система или спрямо текущата позиция на обекта
  • Десен бутон върху координатен спинър - Автоматично въвежда най-ниската възможна стойност (обикновено 0)
  • Десен бутон върху иконата на инструмента - Отваря панел за въвеждане на координати

Дискусия към урока