Типове светлини
Основни типове светлини в 3ds Max
В този урок се разглеждат основните типове светлини в 3ds Max, които са ключови за реалистично осветяване на сцените. Най-важното е да разберете, че различните типове светлини създават различни ефекти на осветяване и сенки, като размерът на източника влияе върху мекотата на сенките.
Видове светлини и техните характеристики
Quad Light - най-често използваният тип светлина, която излъчва от правоъгълна повърхност. Създава по-меки сенки с размити граници, тъй като светлината идва от по-голяма площ.
Point Light - излъчва светлина от точка (малка сфера с определен радиус). Създава остри сенки, особено когато е с висок интензитет.
Spotlight - работи като прожектор, излъчвайки светлина в конусовидна форма към обектите.
Disk Light - подобна на Quad Light, но излъчва светлина от кръгла повърхност. Основната разлика се забелязва във формата на отраженията върху обектите, което е особено важно при продуктовата визуализация.
Ключови параметри за настройка
Exposure/Intensity
- контролира силата на светлината, по-високите стойности правят сцената по-яркаLight Type
- определя формата на източника на светлина и съответно характера на осветяванетоSize
- размерът на светлинния източник влияе директно върху мекотата на сенките (по-голям източник = по-меки сенки)
Запомнете: колкото по-голям е източникът на светлина, толкова по-размита е сянката и по-плавно преминава към осветената част, което е ключово за постигане на реалистично осветление.