Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
1. 3Ds Max interface

Важността на мерните единици в 3ds Max

В 3ds Max мерните единици са ключов елемент за правилното оразмеряване на обектите. По подразбиране програмата използва Generic Units (безразмерни единици), което означава, че размерите на обектите (например 30x30x30) не са обвързани с конкретна мерна система. Задаването на подходящи мерни единици е особено важно при импортиране на външни обекти, тъй като различните мерни системи могат да доведат до неправилно скалиране.

Настройване на мерните единици стъпка по стъпка

  1. Отворете менюто Customize и изберете Units Setup
  2. В секцията Display Unit Scale изберете метрична система
  3. Изберете подходящата мерна единица (сантиметри, милиметри, метри)
  4. Обърнете внимание на координатите на обектите - след избора на мерна единица, тя ще се показва след числовите стойности
  5. В секцията System Unit Setup унифицирайте системните мерни единици с избраните Display Units
  6. Потвърдете настройките

Избор на подходящи мерни единици според проекта

  • Сантиметри - препоръчителни за архитектурни визуализации и интериорен дизайн
  • Милиметри - подходящи за продуктови визуализации на малки обекти (часовници, бижута)
  • Метри - най-удобни за екстериорни визуализации и мащабни архитектурни проекти

Правилният избор на мерни единици ще ви помогне да работите по-прецизно и да имате ясна представа за реалните размери на обектите във вашите 3D сцени.

Дискусия към урока