Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Grid
Разбиране на Grid системата в 3ds Max
Grid системата в 3ds Max е фундаментален елемент, който показва началото на координатната система и помага за ориентация в 3D пространството. Пресечната точка на двете черни линии представлява нулата (0,0,0) по всички координатни оси, което е изключително важно за прецизно позициониране на обектите.
Характеристики на Grid системата
- В перспективен изглед Grid има крайни размери
- В ортогоналните изгледи Grid е безкраен
- Квадратчетата в Grid помагат за определяне на разстоянията между обектите
- След настройване на мерните единици, разстоянието между линиите се измерва в реални единици (например 10 см)
Настройване на Grid параметрите
За да промените параметрите на Grid системата:
- Кликнете с десен бутон върху Snap ъгъла
- Изберете табулатора "Home Grid" от появилото се меню
- Настройте броя на линиите (по подразбиране 7x7)
- Променете разстоянието между линиите според нуждите ви
- Регулирайте гъстотата на мрежата за по-прецизна работа
Координатна ориентация
В 3ds Max координатните оси следват следната логика:
- Z ос (синя) - вертикална посока, положителна нагоре
- Всичко над Grid е в положителната посока на Z
- Всичко под Grid е в отрицателната посока на Z
- Координатният индикатор в левия ъгъл на всеки viewport показва посоките на осите
- В различните изгледи (Top, Front, Left) видимото движение по осите се променя според перспективата