Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Ключови техники за селектиране в 3ds Max

В този урок се разглеждат важни техники за селектиране на елементи в 3ds Max, които значително улесняват работата с 3D обекти. Най-важните функции са Loop и Ring селекциите, които позволяват бързо избиране на цели контури от ръбове или полигони, както и прехвърлянето на селекция между различните типове елементи (точки, ръбове, полигони).

Практически техники за селектиране

  1. Loop селекция - селектира затворен контур от ръбове:

    • Двойно кликване върху ръб
    • Или използване на бутона Loop от панела
    • Работи само когато контурът не се разклонява в точки тип "звезда"
  2. Ring селекция - селектира всички успоредни ръбове:

    • Селектирайте един ръб
    • Натиснете бутона Ring или използвайте Ctrl + двойно кликване върху друг ръб от същия ринг
    • В по-стари версии на 3ds Max (преди 2021) се използва Shift вместо Ctrl
  3. Прехвърляне на селекция между типове елементи:

    • Селектирайте елементи от един тип (напр. ръбове)
    • Натиснете Ctrl и кликнете върху бутона за друг тип селекция (напр. полигони)
    • Селекцията се прехвърля към общите елементи между двата типа
  4. Разширяване и свиване на селекция:

    • Grow - разширява селекцията с един полигон
    • Shrink - намалява селекцията с един полигон

Полезни команди и клавишни комбинации

  • F3 - превключва между режими на визуализация (показва Wireframe)
  • F4 - създаване на цилиндър
  • Двойно кликване върху ръб - селектира Loop
  • Ctrl + двойно кликване върху ръб - селектира Ring (в по-нови версии)
  • Shift + двойно кликване върху ръб - селектира Ring (в по-стари версии преди 2021)
  • Ctrl + клик върху бутон за тип селекция - прехвърля текущата селекция към друг тип елементи
  • Grow - разширява селекцията
  • Shrink - свива селекцията

Дискусия към урока