Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Селектиране на елементи
Ключови техники за селектиране в 3ds Max
В този урок се разглеждат важни техники за селектиране на елементи в 3ds Max, които значително улесняват работата с 3D обекти. Най-важните функции са Loop и Ring селекциите, които позволяват бързо избиране на цели контури от ръбове или полигони, както и прехвърлянето на селекция между различните типове елементи (точки, ръбове, полигони).
Практически техники за селектиране
Loop селекция - селектира затворен контур от ръбове:
- Двойно кликване върху ръб
- Или използване на бутона Loop от панела
- Работи само когато контурът не се разклонява в точки тип "звезда"
Ring селекция - селектира всички успоредни ръбове:
- Селектирайте един ръб
- Натиснете бутона Ring или използвайте Ctrl + двойно кликване върху друг ръб от същия ринг
- В по-стари версии на 3ds Max (преди 2021) се използва Shift вместо Ctrl
Прехвърляне на селекция между типове елементи:
- Селектирайте елементи от един тип (напр. ръбове)
- Натиснете Ctrl и кликнете върху бутона за друг тип селекция (напр. полигони)
- Селекцията се прехвърля към общите елементи между двата типа
Разширяване и свиване на селекция:
Grow
- разширява селекцията с един полигонShrink
- намалява селекцията с един полигон
Полезни команди и клавишни комбинации
F3
- превключва между режими на визуализация (показва Wireframe)F4
- създаване на цилиндърДвойно кликване
върху ръб - селектира LoopCtrl + двойно кликване
върху ръб - селектира Ring (в по-нови версии)Shift + двойно кликване
върху ръб - селектира Ring (в по-стари версии преди 2021)Ctrl + клик
върху бутон за тип селекция - прехвърля текущата селекция към друг тип елементиGrow
- разширява селекциятаShrink
- свива селекцията