Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Същност и функции на модификаторите в 3ds Max

Модификаторите в 3ds Max са мощни инструменти, които позволяват глобална манипулация на 3D обектите. Те се прилагат последователно един върху друг, като всеки следващ модификатор работи върху резултата от предходния, създавайки така наречения "стек от модификатори".

Как да работим с модификатори

Модификаторите са достъпни от панела Modify и могат да бъдат избрани от падащия списък. Ето как да ги използвате ефективно:

  • За бързо намиране на модификатор, започнете да въвеждате името му, докато курсорът е върху списъка
  • Модификаторите се прилагат в реда, в който са избрани (отдолу нагоре в стека)
  • Всеки модификатор може да бъде временно изключен чрез иконата за видимост
  • Модификаторите могат да бъдат преименувани за по-добра организация
  • Нежеланите модификатори могат да бъдат изтрити от стека

Предимства на работата с модификатори

За разлика от директното редактиране на обект (например Editable Poly), използването на модификатори има следните предимства:

  • Запазва се първоначалният обект и неговите параметри
  • Можете да се върнете назад и да промените параметрите на всеки модификатор
  • Позволява експериментиране с различни техники без риск от загуба на работа
  • Дава възможност за неразрушително моделиране

Важни команди и функции

  • Edit Poly - модификатор, който предоставя същите функции като Editable Poly, но в неразрушителен формат
  • Inset - създава вътрешен полигон в рамките на съществуващ
  • Extrude - издърпва полигони по нормалата им
  • Бутон за изтриване на модификатор - премахва селектирания модификатор от стека

Дискусия към урока