Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Инструменти за работа с Polygons
Ключови инструменти за работа с полигони в 3ds Max
В този урок се разглеждат най-важните инструменти за манипулация на полигони в 3ds Max. Полигоните са основните градивни елементи при 3D моделирането и правилната работа с тях е от критично значение за създаването на качествени 3D модели.
Основни инструменти и техники за работа с полигони
Cap - инструмент за затваряне на отвори в полигонална мрежа
- Не винаги създава идеална топология
- Често изисква допълнителна ръчна корекция след прилагането му
Extrude - изтегля избраните полигони в пространството
- Режими на работа:
- Като група (Group) - всички полигони се движат заедно
- По локални нормали (Local Normals) - всеки полигон се движи по своята нормала
- По полигон (By Polygon) - индивидуално екструдване на всеки полигон
- Режими на работа:
Bevel - комбинира екструдване със скосяване на ръбовете
- Позволява контрол върху дълбочината на екструдване
- Дава възможност за разширяване или свиване на лицевите полигони
Flip - обръща нормалите на полигоните
- Важно за правилното визуализиране на материали
- Полезно когато работим с вътрешни пространства (например интериор на сграда)
Slice Plane - разделя обекти по равнина
- Добавя нови ръбове по линията на сечение
- С опцията Split може да раздели обекта на отделни елементи
Attach - обединява отделни обекти в една обща геометрия
- Позволява работа с множество обекти като един цялостен модел
Важни особености при работа с полигони
- Полигоните имат лицева и опака страна, които се визуализират с различен цвят
- Ориентацията на полигоните (коя страна е лицева) е важна за правилното прилагане на материали и текстури
- При моделиране на интериори често е необходимо лицевата страна да е обърната навътре