Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
UVW Mapping Clear
Изчистване на UVW координати за по-добро текстуриране
В този урок научаваме за важността на UVW Mapping Clear модификатора, който ни позволява да изчистим съществуващите текстурни координати на обект, преди да приложим нови. Това е особено полезно, когато променяме геометрията на обект, чиито текстурни координати вече са колапснати и нямаме достъп до техните параметри.
Стъпки за правилно управление на текстурни координати
- Когато променяме геометрията на обект с вече приложени текстурни координати, текстурата се деформира заедно с геометрията
- Опцията Preserve UVs може да помогне при малки промени, но не е надеждна при по-сериозни модификации
- За да приложим нови координати правилно, първо трябва да изчистим старите с
UVW Mapping Clear
модификатор - След изчистването, конвертираме обекта в Editable Poly
- Накрая прилагаме нов UVW Mapping модификатор според нуждите ни
Полезни функции за контрол на текстурите
UVW Mapping Clear
- изчиства съществуващите текстурни координати, позволявайки избор на конкретен канал за изтриване- Завъртане на текстурата - може да се извърши по два начина:
- Чрез gizmo на модификатора - активирайте gizmo-то и използвайте Axis Constraints за завъртане на текстурата върху конкретен обект
- Чрез параметрите на самата карта - това влияе на всички обекти, използващи тази карта
Правилното управление на текстурните координати е ключово за постигане на реалистични визуализации, особено когато се налага да модифицирате геометрията на вече текстурирани обекти.