Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Изчистване на UVW координати за по-добро текстуриране

В този урок научаваме за важността на UVW Mapping Clear модификатора, който ни позволява да изчистим съществуващите текстурни координати на обект, преди да приложим нови. Това е особено полезно, когато променяме геометрията на обект, чиито текстурни координати вече са колапснати и нямаме достъп до техните параметри.

Стъпки за правилно управление на текстурни координати

  1. Когато променяме геометрията на обект с вече приложени текстурни координати, текстурата се деформира заедно с геометрията
  2. Опцията Preserve UVs може да помогне при малки промени, но не е надеждна при по-сериозни модификации
  3. За да приложим нови координати правилно, първо трябва да изчистим старите с UVW Mapping Clear модификатор
  4. След изчистването, конвертираме обекта в Editable Poly
  5. Накрая прилагаме нов UVW Mapping модификатор според нуждите ни

Полезни функции за контрол на текстурите

  • UVW Mapping Clear - изчиства съществуващите текстурни координати, позволявайки избор на конкретен канал за изтриване
  • Завъртане на текстурата - може да се извърши по два начина:
    • Чрез gizmo на модификатора - активирайте gizmo-то и използвайте Axis Constraints за завъртане на текстурата върху конкретен обект
    • Чрез параметрите на самата карта - това влияе на всички обекти, използващи тази карта

Правилното управление на текстурните координати е ключово за постигане на реалистични визуализации, особено когато се налага да модифицирате геометрията на вече текстурирани обекти.

Дискусия към урока