Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Основи на Transmission параметъра за създаване на стъкла

В този урок се разглежда параметърът Transmission в Arnold Standard Surface материала, който е ключов за създаване на прозрачни материали като стъкла. Стойността на Transmission варира между 0 (напълно непрозрачен) и 1 (напълно прозрачен), като можете да контролирате и цвета на прозрачността за постигане на различни видове стъкла.

Как да създадете стъклен материал стъпка по стъпка

  1. Създайте нов Standard Surface материал за Arnold
  2. Приложете материала върху желания обект
  3. Намерете параметъра Transmission и увеличете стойността му (0-1)
    • 0 = непрозрачен
    • 1 = напълно прозрачен
  4. Настройте цвета на Transmission според желания ефект
  5. Регулирайте Specular параметъра за контрол на отраженията
  6. Използвайте Roughness параметъра под Specular, за да определите:
    • Ниски стойности = гланцирано стъкло
    • Високи стойности = матирано стъкло

Ключови параметри за реалистични стъкла

  • Transmission - Контролира прозрачността на материала (0-1)
  • Transmission Color - Определя цвета на прозрачността
  • Specular - Управлява силата на отраженията върху стъклото
  • Roughness - Определя дали повърхността е гладка (гланцирана) или грапава (матирана)

Чрез комбиниране на тези параметри можете да създадете почти всички често използвани видове стъкла, използвайки само един Standard Surface материал.

Дискусия към урока