Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Basic Parameters - Transmission
Основи на Transmission параметъра за създаване на стъкла
В този урок се разглежда параметърът Transmission в Arnold Standard Surface материала, който е ключов за създаване на прозрачни материали като стъкла. Стойността на Transmission варира между 0 (напълно непрозрачен) и 1 (напълно прозрачен), като можете да контролирате и цвета на прозрачността за постигане на различни видове стъкла.
Как да създадете стъклен материал стъпка по стъпка
- Създайте нов Standard Surface материал за Arnold
- Приложете материала върху желания обект
- Намерете параметъра Transmission и увеличете стойността му (0-1)
- 0 = непрозрачен
- 1 = напълно прозрачен
- Настройте цвета на Transmission според желания ефект
- Регулирайте Specular параметъра за контрол на отраженията
- Използвайте Roughness параметъра под Specular, за да определите:
- Ниски стойности = гланцирано стъкло
- Високи стойности = матирано стъкло
Ключови параметри за реалистични стъкла
Transmission
- Контролира прозрачността на материала (0-1)Transmission Color
- Определя цвета на прозрачносттаSpecular
- Управлява силата на отраженията върху стъклотоRoughness
- Определя дали повърхността е гладка (гланцирана) или грапава (матирана)
Чрез комбиниране на тези параметри можете да създадете почти всички често използвани видове стъкла, използвайки само един Standard Surface материал.