Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Ключови аспекти на инструмента Align в 3ds Max

Инструментът Align е мощен начин за прецизно подравняване на обекти в 3ds Max. Той позволява да подравните един обект спрямо друг по избрани оси (X, Y, Z), като можете да определите кои точки от обектите да се подравнят - центрове, минимални или максимални точки. Това е значително по-точен метод от ръчното позициониране, особено когато се нуждаете от прецизно подравняване.

Стъпки за използване на Align

  1. Селектирайте обекта, който искате да преместите (Current Object)
  2. Активирайте командата Align
  3. Кликнете върху обекта, спрямо който искате да подравните (Target Object)
  4. В появилия се диалогов прозорец изберете:
    • Осите, по които да се извърши подравняването (X, Y, Z)
    • Точките на подравняване за всяка ос (Minimum, Center, Maximum, Pivot)
  5. Натиснете Apply, за да приложите подравняването и да продължите с друго, или OK, за да завършите операцията

Практически приложения

  • Центриране на обекти: Подравняване на центровете по X и Y оси
  • Поставяне на обект върху друг: Подравняване на минимума на текущия обект с максимума на целевия обект по Z ос
  • Аранжиране на сцени: Бързо поставяне на предмети върху повърхности (например вази върху маса)

Полезни команди

  • Align - Инструмент за подравняване на обекти
  • W - Активира инструмента за преместване
  • A - Включва/изключва Angle Snap за прецизно завъртане

Дискусия към урока