Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Snap
Ключови функции на Snap в 3ds Max
Snap (снапване) е мощен инструмент в 3ds Max, който позволява прецизно позициониране на обекти спрямо характерни точки. За разлика от командата Align, Snap дава възможност за бързо и точно подравняване на обекти, като автоматично "захваща" избрани точки от геометрията при преместване.
Как да използвате Snap ефективно
- Активирайте Snap чрез иконата в интерфейса или с клавиша
S
- Настройте типовете точки за захващане чрез десен бутон върху иконата Snap:
- Изключете ненужните опции (например Grid Points)
- Активирайте
Pivot
(центъра на гизмото) иVertex
(пресечните точки на ръбовете)
- При преместване на обект:
- Уверете се, че желаната характерна точка свети в жълто
- Курсорът на мишката трябва да се промени
- Кликнете и влачете, за да преместите обекта точно до избраната точка
Полезни команди и функции
S
- Включва/изключва Snap режимаG
- Включва/изключва показването на Grid (мрежата)F4
- Показва/скрива сегментите на обектитеShift
+ преместване - Копира обект при активна команда за преместванеAlt
+ среден бутон на мишката - Завърта изгледа
Snap е значително по-бърз метод за прецизно подравняване в сравнение с командата Align, особено когато трябва да подравните множество обекти или да работите с комплексни геометрии.