Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Scale
Основни принципи на скалирането в 3ds Max
Скалирането в 3ds Max позволява да променяте размера на обектите по една, две или всички оси едновременно. Важно е да знаете, че скалирането разтяга не само обекта, но и текстурите върху него, което може да е нежелан ефект. Когато е възможно, по-добре променяйте размерите директно от параметрите на примитива, вместо да използвате скалиране.
Как да използвате инструмента Scale
- Селектирайте обекта, който искате да скалирате
- Натиснете клавиша
R
на клавиатурата, за да активирате инструмента Scale - Използвайте трансформационното гизмо за скалиране:
- Кликнете върху една от цветните оси, за да скалирате само в тази посока
- Кликнете върху трапеца между две оси, за да скалирате в две посоки едновременно
- Кликнете върху жълтия диамант в центъра, за да скалирате пропорционално по всички оси
- Влачете мишката, за да промените размера
- Натиснете десен бутон, за да приключите командата без да я изпълните
Прецизно скалиране
За прецизно скалиране с точен процент: 1. Кликнете с десен бутон върху иконката на командата Scale 2. В отворилия се прозорец Transform Type-In въведете желания процент: - Въведете стойност за всяка ос поотделно - Или въведете обща стойност за пропорционално скалиране (например 200% за двойно увеличаване)
Полезни команди и клавишни комбинации
R
- Активира инструмента ScaleAlt + Q
- Изолира селектирания обектAlt + W
- Връща изгледа към всички обектиCtrl + Z
- Отменя последното действие