Стандартни 2D обекти
Основни 2D обекти в 3ds Max
В този урок се запознаваме със стандартните 2D обекти (Shapes) в 3ds Max, които служат като основа за създаване на по-сложни 3D модели. За разлика от 3D примитивите, 2D обектите нямат височина и дебелина, но са изключително важни като отправна точка за моделиране.
Как да създадем основни 2D форми
За да създадете 2D обекти в 3ds Max:
- Отворете Create Panel и изберете втория бутон (Shapes)
- Изберете желания тип 2D форма от бутоните
- Кликнете и влачете във viewport-а, за да определите големината на фигурата
- При някои форми са необходими допълнителни кликвания за определяне на параметри
Основни 2D форми, демонстрирани в урока: - Ellipse (задръжте Ctrl по време на изчертаване за създаване на кръг) - Arc (изисква определяне на височина на арката) - Donut (изисква определяне на външен и вътрешен диаметър) - Ngon (многоъгълник с променлив брой страни) - Star (звезда с настройваеми върхове) - Egg (яйцевидна форма с настройваема дебелина) - Helix (спирала с настройваеми радиуси и брой навивки) - Freehand (свободно изчертаване на крива линия)
Полезни команди и настройки
Shapes
- достъпни от втория бутон в Create PanelCtrl
- при изчертаване на Ellipse създава перфектен кръгModify Panel
- позволява промяна на параметрите на 2D обектите след създаването им- Wireframe цвят - може да бъде променен както при 3D обектите
- Трансформации - всички 2D обекти поддържат стандартните операции за преместване, завъртане и скалиране
Всички 2D обекти имат специфични параметри, които могат да бъдат настройвани от Modify панела, което ги прави изключително гъвкави като основа за създаване на по-сложни 3D модели.