Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
3. Основи на моделирането и Модификатори

Основни 2D обекти в 3ds Max

В този урок се запознаваме със стандартните 2D обекти (Shapes) в 3ds Max, които служат като основа за създаване на по-сложни 3D модели. За разлика от 3D примитивите, 2D обектите нямат височина и дебелина, но са изключително важни като отправна точка за моделиране.

Как да създадем основни 2D форми

За да създадете 2D обекти в 3ds Max:

  1. Отворете Create Panel и изберете втория бутон (Shapes)
  2. Изберете желания тип 2D форма от бутоните
  3. Кликнете и влачете във viewport-а, за да определите големината на фигурата
  4. При някои форми са необходими допълнителни кликвания за определяне на параметри

Основни 2D форми, демонстрирани в урока: - Ellipse (задръжте Ctrl по време на изчертаване за създаване на кръг) - Arc (изисква определяне на височина на арката) - Donut (изисква определяне на външен и вътрешен диаметър) - Ngon (многоъгълник с променлив брой страни) - Star (звезда с настройваеми върхове) - Egg (яйцевидна форма с настройваема дебелина) - Helix (спирала с настройваеми радиуси и брой навивки) - Freehand (свободно изчертаване на крива линия)

Полезни команди и настройки

  • Shapes - достъпни от втория бутон в Create Panel
  • Ctrl - при изчертаване на Ellipse създава перфектен кръг
  • Modify Panel - позволява промяна на параметрите на 2D обектите след създаването им
  • Wireframe цвят - може да бъде променен както при 3D обектите
  • Трансформации - всички 2D обекти поддържат стандартните операции за преместване, завъртане и скалиране

Всички 2D обекти имат специфични параметри, които могат да бъдат настройвани от Modify панела, което ги прави изключително гъвкави като основа за създаване на по-сложни 3D модели.

Дискусия към урока