Как да постигна прозрачност с Transmission в 3ds Max 2024, ако обектът изглежда сив?
Здравейте, с версия 2024 съм. Не разбирам защо при мен не се получава прозрачност чрез Transmission. Правя всичко както казвате, но обекта стои сив.
Здравейте, Екатерина,
В 3ds Max 2024, когато искате да използвате параметъра Transmission за постигане на прозрачност, е важно няколко неща да бъдат настроени правилно.
Проверете дали сте задали правилно параметрите в материала и дали има източник на светлина, който осветява обекта.
Уверете се, че материалът, който използвате, поддържа прозрачност. Най-често се използват материали като Physical Material или Standard Surface Material, които имат секция Transmission.
Отидете в Material Editor и изберете вашия материал. В секцията Transmission, увеличете стойността на параметъра, за да постигнете прозрачност (за Physical Material този параметър обикновено се намира под Advanced Parameters).
Проверете индекса на пречупване (Index of Refraction – IOR). Стандартно стойността за стъкло е около 1.5. Ако индексът е твърде висок или твърде нисък, прозрачността може да не изглежда реалистично.
Уверете се, че има адекватно осветление в сцената. Ако сцената е твърде тъмна или липсва правилно поставена светлина, обектът може да изглежда сив, дори ако настройките за прозрачност са правилни. Пробвайте да добавите V-Ray Light или друга светлина и вижте дали прозрачността се подобрява.
Проверете дали не сте активирали Refraction Limit в рендера. Ако стойността му е твърде ниска, това може да блокира прозрачността на обекта.
Тези стъпки би трябвало да разрешат проблема с прозрачността чрез параметъра Transmission.
Пожелавам хубав и успешен ден!