Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
5. Текстури и материали

Основи на Material Editor в Compact режим

В този урок се запознаваме с Material Editor в 3ds Max - инструментът, който позволява създаване и редактиране на материали. Compact Material Editor представлява интерфейс със сфери (Sample Slots), които визуализират различните материали. Достъпът до редактора става чрез клавиша M или чрез бутона Material Editor в интерфейса.

Работа с Material Editor - стъпка по стъпка

  1. Отворете Material Editor чрез клавиша M или чрез бутона в интерфейса
  2. Изберете Compact Material Editor от менюто (ако не е избран по подразбиране)
  3. Кликнете върху бутона за тип материал (по подразбиране "Physical Material")
  4. За работа с Arnold рендер, изберете от секцията Arnold > Surface > Standard Surface
  5. За да приложите материал върху обект:
    • Метод 1: Селектирайте обекта и кликнете върху бутона "Assign Material to Selection"
    • Метод 2: Влачете Sample Slot директно върху обекта в сцената
  6. За копиране на материал между слотове, влачете един Sample Slot върху друг
  7. За да вземете материал от обект в сцената, използвайте бутона "Pick Material From Object"

Полезни функции и опции

  • M - отваряне на Material Editor
  • Assign Material to Selection - прилагане на материал върху селектиран обект
  • Pick Material From Object - взимане на материал от обект в сцената
  • Триъгълници в ъглите на Sample Slot:
    • Бели триъгълници - материалът е приложен върху текущо селектирания обект
    • Контури на триъгълници - материалът е приложен в сцената, но обектът не е селектиран
    • Без триъгълници - материалът не е приложен в сцената
  • Можете да промените броя на Sample Slots от опциите или с десен бутон върху слот
  • Формата на Sample Slot може да се промени от сфера на цилиндър или куб
  • Добавяне на фон (Background) е полезно при работа с прозрачни материали

Дискусия към урока