Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Material Editor - Compact
Основи на Material Editor в Compact режим
В този урок се запознаваме с Material Editor в 3ds Max - инструментът, който позволява създаване и редактиране на материали. Compact Material Editor представлява интерфейс със сфери (Sample Slots), които визуализират различните материали. Достъпът до редактора става чрез клавиша M
или чрез бутона Material Editor в интерфейса.
Работа с Material Editor - стъпка по стъпка
- Отворете Material Editor чрез клавиша
M
или чрез бутона в интерфейса - Изберете Compact Material Editor от менюто (ако не е избран по подразбиране)
- Кликнете върху бутона за тип материал (по подразбиране "Physical Material")
- За работа с Arnold рендер, изберете от секцията Arnold > Surface > Standard Surface
- За да приложите материал върху обект:
- Метод 1: Селектирайте обекта и кликнете върху бутона "Assign Material to Selection"
- Метод 2: Влачете Sample Slot директно върху обекта в сцената
- За копиране на материал между слотове, влачете един Sample Slot върху друг
- За да вземете материал от обект в сцената, използвайте бутона "Pick Material From Object"
Полезни функции и опции
M
- отваряне на Material EditorAssign Material to Selection
- прилагане на материал върху селектиран обектPick Material From Object
- взимане на материал от обект в сцената- Триъгълници в ъглите на Sample Slot:
- Бели триъгълници - материалът е приложен върху текущо селектирания обект
- Контури на триъгълници - материалът е приложен в сцената, но обектът не е селектиран
- Без триъгълници - материалът не е приложен в сцената
- Можете да промените броя на Sample Slots от опциите или с десен бутон върху слот
- Формата на Sample Slot може да се промени от сфера на цилиндър или куб
- Добавяне на фон (Background) е полезно при работа с прозрачни материали