Въпросник за създаване на слайдове

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Подготвил съм ви още един полезен въпросник.
Това е един документ, който ще ви помогне да създавате цялостните "Powerpoint" презентации, както и отделни слайдове.
За да ги създадете е добре да отговорите на някои въпроси предварително, преди да започнете самата презентация.
Нека да ги разгледаме тези въпроси, които аз съм подготвил и с времето съм събрал тези въпроси, които ми помагат на мен.
За създаването на презентации.
Надявам се и на вас да ви помогнат.
Независимо, каква е презентацията, независимо дали презентацията, която подготвяте ще бъде изпращане по имейл, дали ще бъде представена пред един човек или пред малка група хора, или пред по-голяма група хора.
Или просто ще я записвате като видео и ще изпращате или ще ползвате интернет.
Този въпросник ще ви помогне вашата презентация да е по-добра.
Първи въпрос, който е хубаво да отговорите е: колко време имам и на база на това време това може да групира да предопредели, колко слайда да имате и колко време да отделите на тези слайдове.
По интересен въпрос е: коя е моят аудитория и какви са техните познания по темата? Това е много важен въпрос, защото една тема може да изисква две коренно различни презентации, в зависимост от аудиторията.
Ако презентираме пред хора, които са много напреднали и познава темата, те искат една презентация.
Ако ще презентираме пред хора, които тепърва се запознават с тази тема, това е коренно различна презентация.
Виждал съм да се прави копи-пейст на една презентация, която очевидно или поне изглежда, че е представена пред научна конференция, пред професори и същата презентация да се показва пред аудитория, която тепърва се запознава с темата.
Това не работи, затова трябва да знаете, каква е аудиторията и какви са техните познания по темата.
Каква е крайната цел на презентацията? Хубаво е да си изясните, защото ако не знаете, каква е целта на презентацията, няма как да направите добра презентация, какво искате да постигнете с тази презентация.
Следващият въпрос е, лои са трите най-важни неща, които бих искал да запомнят хората които гледат презентацията.
Колкото и информация да дадете, колкото и да се стараете, повече от три неща трудно ще запомнят Извадете тези, които са най-важните и ги вкарайте във вашата презентация, ако трябва повторете ги засилете тяхното присъствие, така че да могат да ги запомнят.
И най-малко в края на презентацията, с едно обобщение го повторете.
Следващия въпрос е свързан с предишния, кое е най-важното от моята презентация.
Това е едното нещо, върху което искате да наблегне и със сигурност да запомнят, защото ще има на част от аудиторията, които три неща да ме запомнят име много.
Трябва да наблегнете върху едното нещо, което наистина е важно да бъде запомнено.
Защо е важно аудиторията да знае това едно нещо, как ще демонстрирам, колко важно е за тях.
Показахме доста техники с слайдове, с изображения, с графики, с диаграми, с анимации, с преходи.
Използвайте тези инструменти на "Powerpoint", За да засилите и да покажете, да акцентрирате върху това най-важно нещо.
Кое е моето завладяващо начало? И следващия въпрос е, какъв е моят запомнящ се финал? Ако се окаже, че имате много малко време за подготовка на презентацията, направете точно тези две неща.
Уточнете началото и края.
Това са двата най-важни елемент от вашата презентация.
Как ще започнете и как ще завършите? И накрая, това което искате да уточните е какво действие искам аудиторията да предприеме, след края на презентацията.
В крайна сметка, вие имате някаква цел за тази презентация и тази презентация може да е за продажба, и да искате хората да си купят даден продукт.
Трябва да добавите призив за действие за покупка на този продукт, може просто да искате да информирате хората за тази тема, на която давате презентация.
Може да ги поканите да сваля допълнителна информация от даден уеб сайт или да им дадете информация, под формата на допълнителни материали.
Може да искате да се свържете с аудиторията, тоест да дадете вашия лични данни и те пишат по интернет.
И примерно да се свържат с вас в "LinkedIn" или във Фейсбук.
Може целта ви да е, да им събирате имейл адресите, така че да им изпращате информация за вашите продукти услуги или на имейл адресите, физическите адреси и съответно да им изпращате продуктови каталози на нещата, които предлагате.
Ако е учебна презентация може да искате хората да си напиша домашното, което е свързано с тази презентация.
Вариантите са безброй много, но трябва да уточните, какво искате хората да направят и просто го поискайте като последен слайд, дайте призив за действие, в който ще поискате те да предприемат това действие, което очаквате от тях.